1. SPIDER'S WEB
  2. Tech

Nokia promuje Lumie 920 uznając, że iPhone jest nudny

Nokia promuje Lumie 920 uznając, ż iPhone jest nudny

Humorystyczna seria reklam Samsunga nawiązująca do kolejek oczekujących na zakup kolejnego modelu iPhone'a trochę się już przejadła. Hasło "dude, you're barista" przejdzie z pewnością do historii, ale pozostałe spoty raczej nie. Na podobną konwencję reklamy zdecydowała się Nokia i wszyło naprawdę interesująco.

W przypadku spotu Noki mamy do czynienia z animacją. Tłum czarnych postaci czeka po czarnego i białego iPhone 5 - są ospali, monotonnie podążają do kasy. Nagle ktoś zadaje pytanie czemu telefon nie może być w innym kolorze, a po chwili na ulicach pojawiają się różnokolorowi bohaterowie z kolorowymi telefonami. To oczywiście nawiązanie do barwnych Lumi.

Przekaz kampani jest jasny - iPhone stał się nudny, zawsze te same kolory, z zewnątrz niewiele zmian, natomiast Nokia Lumia to kolorowe telefony, których możliwość dorównują telefonowi Apple. Miła muzyka i ogólny klimat animacji sprawiają, że reklama nie powinna oburzać nawet największych fanboyów.

Pytanie jednak jak długo będzie można wykorzystywać ten sam motyw? Z jednej strony to chęć ukazania osobom koczującym pod Apple Store, że są alternatywy posiadające swoje unikalne cechy, z drugiej czy przypadkiem Nokia i Samsung nie powinni sobie darować przekonywania zagorzałych fanów Apple do swoich produktów i postawić na osoby niezdecydowane. Zwłaszcza w Polsce widać, że jest sporo osób, które decydują o tym, jaki model kupią, podejmują dopiero będąc w salonie operatora.

Nowa reklama Lumi jest też oczywiście celowana przede wszystkim w rynek amerykański, który przez Nokię, przed wejściem w mobilny system Microsoftu i objęciem stanowiska CEO przez Elopa, nie był traktowany piorytetowo. Teraz to się zmieniło - Lumie sprzedają się w Ameryce nieźle, więc szansa na sprzedaż kolejnych jeszcze lepszych modeli jest spora. Niewątpliwie jednak jest też wiele innych rynków, gdzie marka Nokia wciąż cieszy się odpowiednią renomą i tam nacisk na promocję nowych smartfonów powinien być jeszcze większy.

Mi jako użytkownikowi sprzętu Apple nowy spot Nokii przypadł do gustu przede wszystkim za interesującą kreskę i miłą dla ucha muzykę. W przeciwieństwie do reklam Samsunga nie naśmiewa się z użytkowników iPhone'a, a bardziej skupia się na tym, że kolejne iPhone'y stały się monotonne. I choć iPhone 5 jest cieńszy, lżejszy i dłuższy, to trudno odmówić jej podobieństwa do poprzednich dwóch edycji.