REKLAMA

Nokia promuje Lumie 920 uznając, że iPhone jest nudny

Humorystyczna seria reklam Samsunga nawiązująca do kolejek oczekujących na zakup kolejnego modelu iPhone'a trochę się już przejadła. Hasło "dude, you're barista" przejdzie z pewnością do historii, ale pozostałe spoty raczej nie. Na podobną konwencję reklamy zdecydowała się Nokia i wszyło naprawdę interesująco.

Nokia promuje Lumie 920 uznając, ż iPhone jest nudny
REKLAMA

W przypadku spotu Noki mamy do czynienia z animacją. Tłum czarnych postaci czeka po czarnego i białego iPhone 5 - są ospali, monotonnie podążają do kasy. Nagle ktoś zadaje pytanie czemu telefon nie może być w innym kolorze, a po chwili na ulicach pojawiają się różnokolorowi bohaterowie z kolorowymi telefonami. To oczywiście nawiązanie do barwnych Lumi.

REKLAMA

Przekaz kampani jest jasny - iPhone stał się nudny, zawsze te same kolory, z zewnątrz niewiele zmian, natomiast Nokia Lumia to kolorowe telefony, których możliwość dorównują telefonowi Apple. Miła muzyka i ogólny klimat animacji sprawiają, że reklama nie powinna oburzać nawet największych fanboyów.

Pytanie jednak jak długo będzie można wykorzystywać ten sam motyw? Z jednej strony to chęć ukazania osobom koczującym pod Apple Store, że są alternatywy posiadające swoje unikalne cechy, z drugiej czy przypadkiem Nokia i Samsung nie powinni sobie darować przekonywania zagorzałych fanów Apple do swoich produktów i postawić na osoby niezdecydowane. Zwłaszcza w Polsce widać, że jest sporo osób, które decydują o tym, jaki model kupią, podejmują dopiero będąc w salonie operatora.

REKLAMA

Nowa reklama Lumi jest też oczywiście celowana przede wszystkim w rynek amerykański, który przez Nokię, przed wejściem w mobilny system Microsoftu i objęciem stanowiska CEO przez Elopa, nie był traktowany piorytetowo. Teraz to się zmieniło - Lumie sprzedają się w Ameryce nieźle, więc szansa na sprzedaż kolejnych jeszcze lepszych modeli jest spora. Niewątpliwie jednak jest też wiele innych rynków, gdzie marka Nokia wciąż cieszy się odpowiednią renomą i tam nacisk na promocję nowych smartfonów powinien być jeszcze większy.

Mi jako użytkownikowi sprzętu Apple nowy spot Nokii przypadł do gustu przede wszystkim za interesującą kreskę i miłą dla ucha muzykę. W przeciwieństwie do reklam Samsunga nie naśmiewa się z użytkowników iPhone'a, a bardziej skupia się na tym, że kolejne iPhone'y stały się monotonne. I choć iPhone 5 jest cieńszy, lżejszy i dłuższy, to trudno odmówić jej podobieństwa do poprzednich dwóch edycji.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA