Instagram: dwa lata filtrowania zdjęć.
Dokładnie dwa lata temu, do App Stora weszła aplikacja Instagramu. Program pozwalał nadawać proste filtry na wykonane zdjęcia i dzielić się nimi wewnątrz aplikacji i na twitterze. Wtedy nikt się nie spodziewał, że rozrośnie się do takich rozmiarów.
Dziś Instagram znają wszyscy, nie tylko użytkownicy iPhona, ale również Androidowcy. 100 milionów użytkowników posiada na nim konto, zostało już wysłanych ponad 5 miliardów zdjęć, ludzie spędzają na nim więcej czasu dziennie niż na twitterze - tych kilka "skromnych" osiągnięć została osiągnięta wyłącznie w dwa lata. Popularność Instagramu była tak ogromna, że zaciekawiła jednego z gigantów z Krzemowej Doliny, Facebooka, który kupił serwis za okrągły miliard dolarów. Od początku aplikacji twórcy nie zarobili nic, aż do chwili podpisania aktu sprzedaży z Markiem Zuckerbergiem. Twórcy z tej transakcji na pewno byli szczęśliwi, ale również druga strona nie ma co narzekać. Facebook zarobił już na niej 300 milionów dolarów.
Instagram zachwycił swoją prostotą, którą tak lubią użytkownicy urządzeń z nadgryzionym jabłkiem. Polubili ją także klienci Androida, nie chcąc być gorsi i używać również aplikacji, która zawładnęła resztą. Instagram nadal będzie się rozwijać i to my, użytkownicy, będziemy go tworzyć, używając nowych funkcji i filtrów. Co się stanie z serwisem w przyszłości i jak wpłynie na niego Facebook? Miejmy nadzieję, że na trzecie urodziny znowu będziemy się zachwycać sukcesem Instagramu.