Dwie świetne nowości mobilne od Google'a
Dwie ciekawe nowości do swoich usług mobilnych wprowadził minionej nocy polskiego czasu Google. Aplikacja Google+ dostała możliwość zarządzania profilami stron; jest też nowa wersja mobilnej wersji Google.pl. Szczególnie ta druga nowość jest ciekawa.
Mimo ponoć ciągle rosnących statystyk, Google+ wciąż nie jest serwisem pokroju Facebooka - przynajmniej jeśli chodzi o generowanie ruchu serwisom internetowym, chociażby takim jak Spider's Web. Owszem pod naszymi wpisami reklamującymi teksty nierzadko mają miejsce ciekawe dyskusje, jednak ruchu z Google+ dużo nie mamy, szczególnie gdy porównamy go z Facebookiem, który generuje ponad 25% wszystkich odwiedzin na SW. Mimo tego wciąż traktujemy Google+ jako istotne miejsce promocji naszych treści w mediach społecznościowych, dlatego cieszy nas najnowsza aktualizacja aplikacji mobilnej serwisu społecznościowego Google'a.
Teraz możemy przełączać się pomiędzy prywatnym profilem a profilem serwisu, którego administrujemy. Wprawdzie to wciąż dużo mniej niż to, co oferuje całkiem przyjemna aplikacja Facebook Pages (zaawansowany moduł statystyczny), ale dobrze, że coś się ruszyło i Google+ będzie można obsługiwać za pośrednictwem aplikacji mobilnej także jako admin profilu strony. Trzeba też uczciwie przyznać, że Google+ to pod względem wizualnym jedna z najładniejszych aplikacji mobilnych w ogóle, zarówno w wersji na iOS, jak i Androida. Oczywiście aktualizacja z nowościami dostępna jest na obie popularne platformy mobilne.
Osobiście bardziej cieszy mnie jednak druga nowość od Google'a - mobilna wersja Google.pl (oczywiście także wszystkich innych lokalnych stron Google, na czele z główną Google.com) ma teraz nowy wygląd z szybkim dostępem do wszystkich podstawowych usług Google'a. Nie jest to nad wyraz innowacyjna zmiana, bo w podobny sposób funkcjonuje chociażby Facebook, a nawet moja ulubiona aplikacja muzyczna Spotify, ale za to bardzo użyteczna.
Teraz odwiedzając Google.pl, pierwszy przycisk od lewej w górnej części ekranu odsłania kolumnę z najpopularniejszymi usługami Google'a, na czele z Google+, wyszukiwarką, mapami, YouTube, Gmailem, czy Dyskiem. Ładnie to wygląda i przy okazji jest wygodne, bo taki sposób rozwijania menu powoli przyjmuje się jako obowiązujący standard w wersjach mobilnych.
Co ciekawe, nowy wygląd mobilnej wersji strony Google jest u mnie dostępny na razie na… iPhonie. Na moich kilku sprzętach z systemem Android, mam jeszcze stary widok.