Pierwszy polski magazyn kobiecy wydawany tylko na tablety!
Internet powoli, ale sukcesywnie zaczyna wypierać tradycyjne media. Odczuwa to telewizja oraz przede wszystkim prasa drukowana, która ni jak nie potrafi się odnaleźć w nowych realiach. Okazuje się jednak, że przyszłość polskich gazet i magazynów może być jeszcze bardziej zagrożona, niż zdawaliśmy sobie z tego sprawę do tej pory. Yellow Hat zadebiutował właśnie na cyfrowym rynku magazynem kobiecym iAM, który jest przeznaczony wyłącznie na tablety.
Wielu dotychczasowych wydawców prasowych powinno się obawiać nowego gracza, który szturmem wkracza na stateczny i statyczny do tej pory rynek. Duże koncerny mediowe borykają się z problemami i desperacko próbują ratować swoje przychody ze sprzedaży drukowanych gazet i magazynów. Internet również zaczyna rządzić się nowymi prawami i wprowadzane są ograniczenia typu “paywall”, gdzie wymaga się uiszczenia opłaty za możliwość przeczytania całych artykułów. Wielu czytelników nie zgadza się na to, aby płacić za teksty i to dwukrotnie. Raz w formie abonamentu, oraz dodatkowo poprzez przeładowanie serwisów reklamami.
http://youtu.be/XQ5cZrliL9E
Yellow Hat zdaje się nie przejmować nowymi praktykami, które stały się popularne w branży. Właśnie wydał cyfrowy magazyn dedykowany na tablety i to całkowicie za darmo. Nowy model biznesowy zakłada, że użytkownik otrzyma co miesiąc darmową wersję magazynu i będzie miał również możliwość bezpłatnej subskrypcji. Argumentacja twórców iAM jest dosyć prosta, gdyż uważają oni, że nie należy zmieniać przyzwyczajeń użytkowników oraz powinno się respektować zmiany społeczne, które zaszły do tej pory. Innymi słowy, jeżeli przez lata cyfrowe publikacje przyzwyczaiły czytelników do dobrych i bezpłatnych treści, nie należy nagle zacząć pobierać dodatkowych opłat za tę samą pracę. Nie wiem jak Wam, ale mi się ten pomysł bardzo podoba.
Prasa cyfrowa daje reklamodawcom nowe możliwości dotarcia do klienta. Magazyn iAM proponuje zupełnie nowy poziom interakcji czytelnika z reklamowaną marką. Wykorzystane techniki mają sprzyjać budowaniu więzi i zaangażowania u odbiorców reklam. Wykorzystanie tabletów jako czytnika i narzędzia pozwalającego na odtwarzanie nowych typów reklam np. audio i wideo, daje Yellow Hat przewagę nad klasycznymi papierowymi wydawcami.
Pozostaje pytanie co w takim razie będzie z jakością? Magazyn iAM przełamuje obecne standardy i proponuje czytelniczkom wspólne poszukiwanie życiowej drogi. W artykułach znajdują się podpowiedzi, sugestie oraz merytoryczne wsparcie, ale w sposób nienachalny i bez narzucania komukolwiek cudzego zdania. Dzięki połączeniu magazynu iAM ze społecznością kobiet Spełnionych, które dzielą się swoimi historiami z innymi internautkami i czytelniczkami na platformie spelniona.pl oraz facebooku, tworzona jest nowa jakość i innowacyjne podejście jakiego nie ma i nie było w pismach kobiecych do tej pory.
– Bardzo zależało nam na odejściu od schematycznego myślenia, w związku z czym musieliśmy z dnia na dzień zapomnieć o wszystkim, czego nauczyliśmy się podczas tworzenia tytułów prasowych. Tablet daje możliwość niespotykanej w tradycyjnej prasie interakcji z czytelnikiem, i to jest dla nas istotny element komunikacji iAM. Dlatego na łamach magazynu oprócz tekstów stworzonych przez redakcję będą pojawiać się także teksty napisane właśnie przez Spełnione – mówi Gabriela Wolak Wereśniak, Redaktor Naczelna magazynu iAM.
Po takim wejściu na rynek pozostaje nam tylko trzymać kciuki za sukces nowej darmowej platformy. Z niecierpliwością czekam na nowe - tym razem męskie - magazyny od Yellow Hat. Magazyn iAM jest już dostępny w Apple iTunes na iPady, a wkrótce pojawi się również na tablety z systemem Android za pośrednictwem Google Play.