Na polskim Facebooku najbardziej angażują swoich fanów organizacje pozarządowe
Dzięki najnowszemu zestawieniu, przygotowanemu przez Socialbakers oraz FaceAddicted, otrzymujemy garść ciekawych informacji o polskiej społeczności użytkowników Facebooka, a w szczególności na temat polskich fan page’y. Jak się okazuje w trójce profili, mogących pochwalić się największym średnim wskaźnikiem zaangażowania, znalazły się dwie organizacje pozarządowe.
Wśród prawie 9 milionów polskich użytkowników serwisu Marka Zuckerberga, najwięszym zanagażowaniem fanów może pochwalić się Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. Na drugim miejscu uplasował się kolejny NGO’s (non-governmental organization) - WWF Polska. Na ostatnim stopniu podium znalazł się fan page Mercedes-AMG PL.
W dziesiątce najbardziej angażujących stron znajdują się 3 organizacje pozarządowe, 3 firmy z branży motoryzacyjnej (oprócz Mercedesa również Volkswagen Polska oraz Volvo Auto Polska) i tylko jeden producent napojów alkoholowych.
Największą liczbę fanów posiada... Facebook Marketing Polska. Jak się okazuje ponad 20% polskich użytkowników serwisu chce zgłębiać tajniki wykorzystania Facebooka w celach marketingowych. Na drugim miejscu znalazł się fanpage Serca i Rozumu, czyli obecnie maskotek operatora sieci Orange. Ostatnią polską stroną, która mogła w sierpniu pochwalić się ponad milionem fanów, był Play. Wśród mediów prym wiedzie Radio ESKA, przed Filmwebem oraz MTV Polska.
Nie mniej ciekawym wskaźnikiem jest poziom responsywności, czyli procent wpisów użytkowników, na które marka udzieliła odpowiedzi. W tej kategorii liderem jest Plus ze wskaźnikiem 91%. Jednakże patrząc na wartość bezwzględną, najwięcej odpowiedzi udzieliło Orange Polska – 673.