The Huffington Post wycofuje się z opłat za swój magazyn
Dla osób zainteresowanych bieżącym wydarzeniami i polityką Stanów Zjednoczonych, The Huffington Post jest jednym z najważniejszym mediów sieciowych. Serwis ten, uznawany jest również za protoplastę wielu politycznych platform blogowych, w tym naTemat.pl
W czerwcu tego roku, serwis ogłosił uruchomienie cyfrowego tygodnika „Huffington”, w którym pozycję naczelnego objął Timothy L. O’Brien, były redaktor sekcji biznesowej New Your Times. Zawartość magazynu to miks krótkich, bieżących informacji oraz trzech obszernych materiałów skupiających się na konkretnym temacie.
Do tej pory nowy numer prezentowano każdego piątkowego poranka, poprzez Apple Store(http://itunes.apple.com/us/app/huffington/id517151550?mt=8), w modelu subskrypcji - 99 centów za numer bądź 1,99$ w przypadku miesięcznej prenumeraty. Piszę do tej pory ponieważ w dniu dzisiejszym zniesiono opłaty. Jak przekazał rzecznik The Huffington Post, serwisowi Mashable, uznano że proszenie ludzi, aby płacili za materiały było niezgodne z samą polityką serwisu.
Informacja ta na pewno cieszy, jednak trudno nie ustrzec się myśli, że są również inne powody takiej decyzji. Jak pokazują statystyki, magazyn został pobrany 115 tyś razy, jednak jeżeli zestawić to z faktem iż serwis plasuje się na 93 pozycji w globalnym rankingu Alexa, zainteresowanie jest niewielkie.
Sądzę, więc że redakcja po prostu chce pozyskać szersze grono czytelników, co spowoduje wzrost zainteresowania ze strony reklamodawców, jak również zwiększy z niej zyski.
Źródła: Mashable.com, NYTimes.com