SkyDrive w końcu na Androida! Podstawowy, ale przydatny
SkyDrive, czyli dysk chmurowy od Microsoftu, który staje się coraz mocniej zintegrowany z Windowsem 8 i Windows Phone'em, z aplikacjami na Windowsy, OS X i iOS, w końcu wypuszcza aplikację na Androida. W końcu, bo jest to mocno oczekiwana pozycja, która da wielu użytkownikom możliwość w komfortowego korzystania ze SkyDrive'a. W miarę, bo aplikacja posiada tylko podstawowe funkcje, jednak dla większości będą one wystarczające.
SkyDrive w wersjach na różne platformy posiada różny zestaw funkcji - najbardziej rozbudowany jest oczywiście ten dla Windowsa. W mobilnej aplikacji na Androida znajdziemy możliwość zarządzania plikami (tworzenie folderów, masowe kasowanie plików, upload i download, kopiowanie linka publicznego z możliwością ustawienia, czy odbiorca może edytować, brak możliwości przenoszenia między folderami), jak również współpracę z androidowym mechanizmem dzielenia się plikami, dzięki czemu mamy możliwość wrzucania np. zdjęć na SkyDrive prosto z galerii.
Co ciekawe SkyDrive obsługuje w ten sposób upload wielu plików na raz (czego jeszcze niedawno nie potrafił np. Facebook), ale podczas testów zdarza się, że wywala wtedy błąd.
Tak naprawdę w aplikacji od Microsoftu bardzo brakuje jednej, ale za to ważnej funkcji - automatycznego uploadu zdjęć od razu po ich wykonaniu. SkyDrive cenowo na tle konkurencji wypada bardzo pozytywnie, i takie dodatki mogłyby spowodować, że wielu użytkowników (np. ja) mogłoby przerzucić się z innych chmur właśnie na SkyDrive'a.
No ale należy pamiętać, że to dopiero pierwsza wersja aplikacji i mieć nadzieję, że w przyszłości zawitają do niej nowe funkcje. Tymczasem warto ją polecić, bo Microsoft dostosowuje się do zaleceń odnośnie interfejsu aplikacji na Androida, przez co korzystanie z niej jest intuicyjne i proste, a całość jest bardzo estetyczna, zwłaszcza z możliwością sposobu wyświetlania folderów (lista lub miniatury).
Długo czekaliśmy, ale było warto. W końcu jeśli Microsoft chce powalczyć SkyDrive'em o użytkowników, to musi być obecny na każdej liczącej się platformie.