Nexus 7 to poważna sprawa, skoro Google reklamuje go na głównej stronie wyszukiwarki
Google mocno stawia na Nexusa 7 i wydaje się, że po pierwszych bardo pozytywnych reakcjach i odzewie na ten siedmiocalowy, tani tablet (między innymi też Przemka Pająka) Google upewnił się, że Nexus 7 to dobry i celny strzał. Udowadnia to reklama, która pojawia się na stronie głównej Google.com w Stanach Zjednoczonych - krótka animacja z napisem "The playground is open" z ceną 199 dolarów i linkiem do Nexusa 7 w Google Play. To też znak, ze Google poważnie podchodzi do tematu, ale też że poważnie obawia się możliwej premiery mniejszego, również siedmiocalowego iPada.
Taka reklama na głównej stronie wyszukiwarki Google jest rzadkością. Google stara utrzymywać minimalistyczny styl strony, a reklamy wyświetla dopiero przy wynikach wyszukiwania. Czasem na głównej stronie pojawi się za to apel czy mała reklama - ale to przy bardzo ważnych okazjach. Teraz jest inaczej, firma idzie na całego i jedną prostą reklamą dociera do milionów potencjalnych konsumentów. Czy reklama zadziała? Tego pewnie dowie się tylko Google.
Tablet Nexus 7 sprzedawany przez Googe'a jest jednym z niewielu, a właściwie pierwszym tabletem z Androidem, który wywołuje spore emocje i sprzedaje się nad wyraz (jak na tablet z Androidem) dobrze do tego stopnia, że nie nadążano z jego dostawami. Nie bez znaczenia jest cena Nexusa 7- 199 dolarów, czyli bardzo niska w porównaniu do iPada i większości poważnej konkurencji. Google nie omieszkał tego wyeksponować w reklamie na google.com.
To przykład na to, że Google jako gigant ma ogromne możliwości reklamowe, które wykorzystuje jednak z rozsądkiem, nie chcąc ich nadużywać. Nexus 7 jest na tyle ważny, że załapał się na główną stronę wyszukiwarki.