Tech

Crysis 3 a sprawa konsol. Czy dadzą sobie z nim radę?

Crytek właśnie wypuścił film pokazujący możliwości silnika CryENGINE 3. Został on wykorzystany do produkcji Crysisa 2, a już w lutym przyszłego roku wyjdzie kolejna gra z niego korzystająca, czyli Crysis 3.

Po trailerze widać, że Crytek stara się cały czas coraz bardziej korzystać z teselacji. Jest to o tyle dobra wiadomość dla posiadaczy komputerów PC, co o wiele gorsza dla konsolowców. Jestem przekonany, że do lutego 2013 roku nie pojawią się nowe konsole, które dadzą radę uciągnąć tę grę tak, by porządnie wyglądała. Co prawda w recenzjach konsolowych wersji obu części Crysisa zachwycano się świetną grafiką, ale według mnie wyglądała ona co najwyżej średnio, ze wskazaniem na źle. Ja rozumiem, że nie oprawa jest najważniejsza, ale mamy 2012 rok. Jeśli osoba z branży mówi, że gra konsolowa wygląda ładnie, porozumiewawczo pukam się w czoło. Później zastanawiam się, czy osoba ta grała w jakąś nową grę na dobrym komputerze.

W ogóle wydaje mi się, że postęp w generowaniu grafiki jest sporo mniejszy niż kiedyś. Co prawda wyszedł ładny BattleField 3 i Crysis 2, jednak nie prezentują się one sporo lepiej niż wydany w 2007 roku Crysis.

Czyżbyśmy powoli zbliżali się do granicy dobrego wyglądu grafiki w grach komputerowych? Obawiam się, że niedługo będzie można tworzyć jeszcze bardziej zaawansowaną grafikę, jednak różnicy nie będziemy już zauważać. Jest to duża szansa dla przyszłych konsol, które przy zachowaniu odpowiedniej specyfikacji będą mogły służyć jeszcze dłużej niż obecne.  Chyba że rynkiem zawładnie granie w chmurze, jednak moim zdaniem jest jeszcze za wcześnie, by można było jednoznacznie to stwierdzić.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst