REKLAMA

W świecie e-pułapek i zasadzek

W świecie e-pułapek i zasadzek
REKLAMA

Żyjemy w ciągłym pośpiechu, otoczeni internetem, smartfonami i usługami o których może nawet nie wiemy. Kupujemy w internecie, żeby było jak najszybciej. Tu chodzi o czas, a producenci czy usługodawcy to wykorzystują aby naciągnąć nas na coś niekoniecznie nam potrzebnego czy przykrytego z początku niewidocznymi haczykami.

Widzimy super okazję, pożądany smartfon za złotówkę, dużo taniej niż u innych operatorów. Czemu by nie skorzystać? Operator sprzedający urządzenie liczy na swoją dobrą renomę i stara się prawie nie wspominać o założonym sim-lock’u na to urządzenie. Takie zagranie byłoby zrozumiałe gdyby sieć zawsze zakładała taką blokadę, a nie tylko na jedno urządzenie w jednej taryfie. Jest to moim zdaniem nieuczciwe.
Kolejnym ciekawym trikiem u pewnego operatora jest to, że w niektórych taryfach każdą usługę czy pakiet możemy włączyć w danym okresie tylko jeden raz. Nie wiem prawdę mówiąc czy jest taki zapis w regulaminie czy też nie, ale nie było to miłe zaskoczenie po podpisaniu umowy.

Pamiętam jak moja znajoma w zakupach grupowych wykupiła sobie wyjazd wakacyjny. Tania wycieczka do upalnego egiptu? Jednak nie tak tanio. Okazało się że w cenie usługi nie były wliczone śniadania, oraz ubezpieczenie. Wszystko ukryte najmniej widoczną czcionką na samym dole strony. A miało być tak cudownie i ekonomicznie! Po podliczeniu wszystkich kosztów cena wycieczki była minimalnie niższa o tej oferowanej „prywatnie” przez biura podróży.

Małe pułapki czyhają na nas nawet w supermarkecie. Ile razy przyłapałem na paragonie cenę niezgodną z tym co było na półce z towarem. Sprawę można wyjaśnić, jasne! Ale pieniądz to pieniądz, póki klient nie zauważy firma jest na plusie.

Powinniśmy wszystko uważnie czytać aby nie dać złapać się w pułapki. Tylko komu się chce w salonie czytać kilka stron A4 pisanym malutką czcionką i tropić najmniejszej zasadzki? Łatwiej jest przeczytać tekst na banerach pisany wielką czcionką z ładną uśmiechniętą dziewczyną. Spece od marketingu to wykorzystują, tu chodzi tylko czysty zysk. Genialnie sprawdza się powiedzenie, że nic za darmo w tym świecie nie ma. Oferta jeśli bardzo atrakcyjna, to zazwyczaj niemożliwa lub nie do końca prawdziwa. Jeśli coś jest w stanie dostatecznym to nie łudźmy się, że będzie jak nowe.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-20T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T16:21:38+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T15:40:42+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T14:31:49+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T12:59:17+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T10:43:51+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T09:00:08+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T08:11:36+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T06:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-20T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-19T19:46:02+02:00
Aktualizacja: 2025-08-19T18:54:20+02:00
Aktualizacja: 2025-08-19T17:16:04+02:00
Aktualizacja: 2025-08-19T16:22:42+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA