REKLAMA

W świecie e-pułapek i zasadzek

W świecie e-pułapek i zasadzek
REKLAMA

Żyjemy w ciągłym pośpiechu, otoczeni internetem, smartfonami i usługami o których może nawet nie wiemy. Kupujemy w internecie, żeby było jak najszybciej. Tu chodzi o czas, a producenci czy usługodawcy to wykorzystują aby naciągnąć nas na coś niekoniecznie nam potrzebnego czy przykrytego z początku niewidocznymi haczykami.

Widzimy super okazję, pożądany smartfon za złotówkę, dużo taniej niż u innych operatorów. Czemu by nie skorzystać? Operator sprzedający urządzenie liczy na swoją dobrą renomę i stara się prawie nie wspominać o założonym sim-lock’u na to urządzenie. Takie zagranie byłoby zrozumiałe gdyby sieć zawsze zakładała taką blokadę, a nie tylko na jedno urządzenie w jednej taryfie. Jest to moim zdaniem nieuczciwe.
Kolejnym ciekawym trikiem u pewnego operatora jest to, że w niektórych taryfach każdą usługę czy pakiet możemy włączyć w danym okresie tylko jeden raz. Nie wiem prawdę mówiąc czy jest taki zapis w regulaminie czy też nie, ale nie było to miłe zaskoczenie po podpisaniu umowy.

Pamiętam jak moja znajoma w zakupach grupowych wykupiła sobie wyjazd wakacyjny. Tania wycieczka do upalnego egiptu? Jednak nie tak tanio. Okazało się że w cenie usługi nie były wliczone śniadania, oraz ubezpieczenie. Wszystko ukryte najmniej widoczną czcionką na samym dole strony. A miało być tak cudownie i ekonomicznie! Po podliczeniu wszystkich kosztów cena wycieczki była minimalnie niższa o tej oferowanej „prywatnie” przez biura podróży.

Małe pułapki czyhają na nas nawet w supermarkecie. Ile razy przyłapałem na paragonie cenę niezgodną z tym co było na półce z towarem. Sprawę można wyjaśnić, jasne! Ale pieniądz to pieniądz, póki klient nie zauważy firma jest na plusie.

Powinniśmy wszystko uważnie czytać aby nie dać złapać się w pułapki. Tylko komu się chce w salonie czytać kilka stron A4 pisanym malutką czcionką i tropić najmniejszej zasadzki? Łatwiej jest przeczytać tekst na banerach pisany wielką czcionką z ładną uśmiechniętą dziewczyną. Spece od marketingu to wykorzystują, tu chodzi tylko czysty zysk. Genialnie sprawdza się powiedzenie, że nic za darmo w tym świecie nie ma. Oferta jeśli bardzo atrakcyjna, to zazwyczaj niemożliwa lub nie do końca prawdziwa. Jeśli coś jest w stanie dostatecznym to nie łudźmy się, że będzie jak nowe.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-17T20:08:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T20:00:50+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T18:37:23+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T14:00:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T13:55:21+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T13:01:45+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T12:57:38+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T11:28:36+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T10:22:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T09:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T08:31:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T07:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T06:32:08+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T06:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T21:52:57+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T20:41:59+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T20:15:58+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T19:03:11+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T18:42:38+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T18:04:59+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T15:41:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T13:40:39+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T12:55:53+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA