REKLAMA

W świecie e-pułapek i zasadzek

W świecie e-pułapek i zasadzek
REKLAMA

Żyjemy w ciągłym pośpiechu, otoczeni internetem, smartfonami i usługami o których może nawet nie wiemy. Kupujemy w internecie, żeby było jak najszybciej. Tu chodzi o czas, a producenci czy usługodawcy to wykorzystują aby naciągnąć nas na coś niekoniecznie nam potrzebnego czy przykrytego z początku niewidocznymi haczykami.

Widzimy super okazję, pożądany smartfon za złotówkę, dużo taniej niż u innych operatorów. Czemu by nie skorzystać? Operator sprzedający urządzenie liczy na swoją dobrą renomę i stara się prawie nie wspominać o założonym sim-lock’u na to urządzenie. Takie zagranie byłoby zrozumiałe gdyby sieć zawsze zakładała taką blokadę, a nie tylko na jedno urządzenie w jednej taryfie. Jest to moim zdaniem nieuczciwe.
Kolejnym ciekawym trikiem u pewnego operatora jest to, że w niektórych taryfach każdą usługę czy pakiet możemy włączyć w danym okresie tylko jeden raz. Nie wiem prawdę mówiąc czy jest taki zapis w regulaminie czy też nie, ale nie było to miłe zaskoczenie po podpisaniu umowy.

Pamiętam jak moja znajoma w zakupach grupowych wykupiła sobie wyjazd wakacyjny. Tania wycieczka do upalnego egiptu? Jednak nie tak tanio. Okazało się że w cenie usługi nie były wliczone śniadania, oraz ubezpieczenie. Wszystko ukryte najmniej widoczną czcionką na samym dole strony. A miało być tak cudownie i ekonomicznie! Po podliczeniu wszystkich kosztów cena wycieczki była minimalnie niższa o tej oferowanej „prywatnie” przez biura podróży.

Małe pułapki czyhają na nas nawet w supermarkecie. Ile razy przyłapałem na paragonie cenę niezgodną z tym co było na półce z towarem. Sprawę można wyjaśnić, jasne! Ale pieniądz to pieniądz, póki klient nie zauważy firma jest na plusie.

Powinniśmy wszystko uważnie czytać aby nie dać złapać się w pułapki. Tylko komu się chce w salonie czytać kilka stron A4 pisanym malutką czcionką i tropić najmniejszej zasadzki? Łatwiej jest przeczytać tekst na banerach pisany wielką czcionką z ładną uśmiechniętą dziewczyną. Spece od marketingu to wykorzystują, tu chodzi tylko czysty zysk. Genialnie sprawdza się powiedzenie, że nic za darmo w tym świecie nie ma. Oferta jeśli bardzo atrakcyjna, to zazwyczaj niemożliwa lub nie do końca prawdziwa. Jeśli coś jest w stanie dostatecznym to nie łudźmy się, że będzie jak nowe.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-22T06:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-21T13:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-21T07:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-21T07:10:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-21T07:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T16:40:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T16:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T07:50:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T07:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T20:25:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T20:13:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T18:27:54+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T17:13:42+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T17:09:33+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T16:42:25+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA