Tech

PTC: Freeyah hitem w Android Markecie! Odpowiadamy: raczej bardzo umiarkowanym

Otrzymaliśmy dzisiaj informację od Polskiej Telefonii Cyfrowej następującej treści:

Mam przyjemność poinformować, że aplikacja Freeyah jest w pierwszej 10 wśród najlepszych bezpłatnych aplikacji w kategorii Komunikacja w Google play (dawny Android Market). Znalazła się w pierwszej setce wśród setek tysięcy wszystkich darmowych aplikacji udostępnionych w tym sklepie. Aplikacja jest atrakcyjna nie tylko dla klientów Heyah. Ponad 40% wszystkich pobrań dokonali klienci innych operatorów – z tej grupy najwięcej smartfonów z aplikacją Freeyah jest obecnie wśród klientów sieci Play. Na bieżąco będziemy informować Państwa o losach aplikacji Freeyah – wyjątkowego komunikatora pozwalającego na darmową komunikację, oferowanego po raz pierwszy przez operatora telekomunikacyjnego.

Informacja sugeruje, że aplikacja Freeyah jest wielkim globalnym sukcesem, gdyż znalazła się w pierwszej setce wśród setek tysięcy wszystkich darmowych aplikacji udostępnionych w sklepie Google’a. Czytając to ma się wrażenie, że chodzi o cały sklep Android Market przemianowany niedawno na Google Play, w którym to polska aplikacja miałaby odnosić wielki sukces. Tymczasem chodzi o… polską wersję sklepu Google’a. Nie mamy wglądu w szczegółowe statystyki Google’a, ale możemy iść o zakład, że w polskiej wersji sklepu nie ma „setek tysięcy darmowych aplikacji”.

Co więcej, nawet w polskiej wersji sklepu Google’a Freeyah na razie odniosła bardzo umiarkowany sukces, żeby nie powiedzieć dosadniej, że sukcesu nie odniosła w ogóle. Owszem Freeyah pojawia się na liście najlepszych darmowych aplikacji (polskiego sklepu), ale na odległym 74 miejscu. Na liście najlepszych nowych darmowych aplikacji Freeyah zajmuje 18 miejsce. Szału nie ma, gdyby był, to Freeyah nie miałaby żadnego problemu by przynajmniej na tej drugiej liście zajmować czołowe lokaty w pierwszej trójce.

Freeyah na 74 miejscu w Top Free Apps (Polska)
Freeyah na 18 miejscu w Top New Free Apps (Polska)

Wszelkie wątpliwości rozwiewa natomiast szacowana liczba pobrań, którą podaje Google przy każdej aplikacji dostępnej w sklepie. Przy Freeyah widnieje liczba 5000+, czyli liczba pobrań hitu od PTC mieści się w przedziale pomiędzy 5 a 10 tys., bo od 10 tys. zaczyna się kolejny przedział stosowany przez Google’a.

Liczba pobrań Freeyah

Dla porównania spójrzmy na inne darmowe polskie aplikacje związane z komunikacją. Przy aplikacji GG widnieje informacja o ponad 500 tys. pobraniach (przedział 500 tys. – 1 mln). Sprawdźmy inną aplikację – vCommunicator – za przeproszeniem, taką sobie aplikacyjkę do obsługi komunikatora Tlen – pobrała się w liczbie 100 tys. +.

Liczba pobrań GG
Liczba pobrań vCommunicator

Obie aplikacje są dostępne w Android Markecie od dosyć dawna, ale mimo wszystko różnica w liczbie pobrań jest kolosalna. Zważywszy na zmasowaną ofensywę medialną wokół Freeyah, włączając w to kampanię reklamową w TV, liczbę pobrań aplikacji w liczbie pomiędzy 5 tys. a 10 tys. w kilka dni nie należy traktować jako sukcesu. A już na pewno trudno znaleźć wyraźny powód, aby do mediów przesyłać hurraoptymistyczne informacje sugerujące wielki, globalny sukces.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst