Zanim Francuzi przejmą n-kę, pomogą jej zdobyć milion abonentów
Fuzja satelitarnych platform wydaje się być jedynie kwestią formalności i czasu. Do tego czasu jednak Cyfra+ z telewizją n będą stanowiły dla siebie konkurencję. Informacje o połączeniu platform na razie nie powstrzymują klientów przed podpisywaniem umów zarówno z jednym jak i drugim dostawcą.
ITI wczoraj prezentując swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał minionego roku oraz za cały rok 2011 przedstawił także szczegółowe dane dotyczące swoich satelitarnych ofert. Wyniki Telewizji n nie są imponujące, ale zadowalające. Użytkowników n-ki jest już blisko milion. Rzeczywistość wyprzedziła oczekiwania. Duża w tym zasługa Grupy TP, która także „pcha się” do przyszłej platformy satelitarnej.
Na koniec 2011 roku z oferty telewizji n korzystało 929 tysięcy abonentów. Spółka wcześniej przewidywała, że uda jej się powiększyć bazę tylko do 905 tysięcy. Osiągnięty został więc przyrost 124 tysiący abonentów w stosunku do ubiegłego roku. W ostatnim kwartale baza abonencka powiększyła się o 71 tysięcy abonentów, z czego 25 procent zostało pozyskanych przy współpracy z Grupą TP.
Co prawda uruchomienie wspólnej oferty z TP wiązało się z wprowadzeniem tańszego pakietu, co zmniejszyło w ujęciu kwartalnym przychód na jednego abonenta do 60,8 zł. Jednak w ujęciu rocznym wskaźnik przychodu z abonenta z poprawił się o 1%.
Dobre wyniki zanotowała także Telewizja na kartę HD która posiada już 79 tysięcy użytkowników, a w ostatnim kwartale przybyło ich 30 tysięcy. Te wyniki na pewno napawają właścicieli optymizmem, znacznie lepiej w końcu wygląda spółka która wciąż powiększa swoją bazę abonencką. Zwłaszcza, że wskaźnik odejść w ciągu roku spadł z 19,1 % do 16,5%. To wciąż dużo, jednak można przypuszczać, że w kolejnych miesiącach będzie on jeszcze niższy, gdyż klienci będą oczekiwali na wspólną ofertę platform. Wielu z nich po prostu nie ma gdzie uciec, skoro jedyna konkurencyjna oferta typu premium będzie wkrótce połączona.
Grupa TP bardzo mocno ociepla swój wizerunek dzięki Sercu i Rozumowi, dwóm przesympatycznym bohaterom swoich kampanii promocyjnych. To przełożyło się na ponad 636 tysięcy użytkowników usług telewizyjnych. To wzrost o 26 tysięcy w porównaniu do poprzedniego kwartału, w tym 17 tysięcy stanowią pakiety telewizji n.
Niemal pewne jest, że w przyszłości skonsolidowana platforma nadal będzie żyła w symbiozie z Grupą TP. Telekomunikacja Polska, choć nie unikłnęła w przeszłości konfliktu z Cyfrą+, teraz wydaje się być jedynym racjonalnym partnerem do konkurowania z Cyfrowym Polsatem. To nie tylko możliwość zaoferowania pakietu usług łączonych, ale przede wszystkim dostęp do potężnego kanału dystrybucji.
Tymczasem przed Cyfrą+ i telewizją n przynajmniej trzy kwartały bez fuzji. Dzięki krótkim umowom i intensywnym kampaniom promocyjnym telewizja n powinna jeszcze w tym kwartale przekroczyć barierę miliona abonentów. Ważne jednak by nie popełniano tak prostych PRowych błędów, jak w przypadku braku odpowiedniej komunikacji o dostępności Ligi Mistrzów dla wszystkich abonentów nSport. W końcu klienta warto także zatrzymać u siebie na dłuższy czas. Chociaż obserwując nasz rynek usług wciąż jest to wątpliwe.