Duży sukces Samsunga - 20 milionów sprzedanych Galaxy S II
Flagowy model smartfona Samsunga, Galaxy S II, w 10 miesięcy sprzedał się w 20 milionach egzemplarzy. Topowa linia, czyli Galaxy S i Galaxy S II od początku istnienia sprzedała się w ponad 40 milionach sztuk. Jak na producenta, który tworzy urządzenia z systemem używanym przez kilku producentów Samsung radzi sobie świetnie i nic nie zapowiada, by miało to się zmienić.
Oprócz Galaxy S II w portfolio producenta swoje miejsce ma wiele innych smartfonów z tym samym systemem, które w 4 kwartale 2011 roku sprzedały się w całkowitej liczbie 36,5 miliona egzemplarzy. Chociaż krytycy koreańskiego producenta narzekają, że wypuszczanie kolejnych klonów starszych modeli jest niezbyt rozsądne (Galaxy S i kilka kolejnych Galaxy "esów" z lekko zmienionymi parametrami), to najwidoczniej taka strategia skutkuje. W Polsce też - w 4 kwartale zeszłego roku Samsung w końcu zdetronizował Nokię jako największego dostarczyciela smartfonów.
Strategia Samsunga jest bardzo przemyślana. Tworzenie topowych smartfonów, budowanie mocnej submarki uzupełnianie jej tanimi urządzeniami najwidoczniej działa. Wprawdzie Apple w tym samym 4 kwartale sprzedał 37 milionów iPhone'ów (3GS, 4 i 4S), to Samsung i tak jest najlepiej radzącym sobie producentem słuchawek z Androidem.