Facebook zaczął wprowadzać sponsorowane posty
Największy portal społecznościowy na świecie od wczoraj zaczyna stopniowo wprowadzać płatne treści na facebookowe tablice użytkowników.
Posty sponsorowane zostały zapowiedziane pod koniec zeszłego roku. Miały się one pojawiać na tablicach użytkowników z dopiskiem „Sponsored”, czyli sponsorowane. Po namyśle kierownictwo portalu doszło najwyraźniej do wniosku, że lepiej prezentuje się określenie „Featured”, co na język polski może być przetłumaczone jako polecane.
Facebook zapewnia, że dba o prywatność i szanuje swoich użytkowników, dlatego sponsorowane artykuły mają się pojawiać jedynie z fan page’y, które już się lubi. Metodą na nieotrzymywanie sponsorowanych postów z konkretnego fan page’a jest odlajkowanie go, po prostu.
Posty oznaczone jako „Featured” mogą pojawiać się na tablicy bezpośrednio z fan page’a, gdy znajomy polubi fan page lub post na nim, zamelduje się, zagra w grę lub użyje aplikacji. Te wszystkie sfery działalności znajomych mogą zostać użyte jako płatna treść, która za zadanie ma przyciągnąć fanów na dany fan page.
Informacje o tym jak podmioty mogą wykorzystać nową opcję promocji w serwisie powinny w niedługim czasie pojawić się w Help Center.