3 miliardy ściągnięć aplikacji na iPady. Android daleko w tyle
Nowojorska organizacja ABI Research, zajmująca się badaniami marketingowymi w internecie, opublikowała dane dotyczące ilości pojedynczych ściągnięć wygenerowanych przez użytkowników iPadów w AppStorze.
3 miliardy ściągnięć aplikacji dedykowanych tabletom od Apple liczone od dnia wprowadzenia iPada pierwszej generacji to aż 19% wszystkich ściągnięć na urządzenia z systemem iOS (iPady, iPhone’y i iPody Touch). To dużo, jeśli wziąć pod uwagę, że pierwsze iPady trafiły na rynek w kwietniu 2010 roku, prawie 3 lata po ukazaniu się telefonów z jabłuszkiem i 2 lata po uruchomieniu dedykowanego sklepu z aplikacjami na iOS.
Dwa inne urządzenia oparte o platformę iOS, iPhone i iPod Touch przekroczyły barierę 3 miliardów ściągnięć w styczniu 2010 roku, czyli półtora roku po premierze.
Z tak ogromnym wynikiem iPady deklasują wszystkie tablety z Androidem łącznie, które dokonały jak na razie około 440 milionów ściągnięć (prawie 7 razy mniej niż tablety z jabłuszkiem). Dużo gorszy wynik systemu Google’a tłumaczony jest faktem, że duża część tabletów posiada starsze wersje systemu, które nie pozwalają na cieszenie się całością zasobów aplikacji w Android Markecie.