Twitter staje do walki z Google+ i Facebookiem wprowadzając profile firmowe
Nie chcąc pozostać w tyle za swoimi największymi konkurentami – Facebookiem oraz Google+, Twitter zdecydował się na wprowadzenie wraz z odświeżonym wyglądem również specjalnych stron i dodatkowych uprawnień dla profili firmowych.
Właściciele kont zarejestrowanych jako firmowe będą w stanie przede wszystkim odróżnić swoje profile od profili prywatnych poprzez możliwość wykorzystania dużego banera, mogącego zawierać np. logo organizacji. Oprócz tego, w przeciwieństwie do zwykłych użytkowników, będą mogli wybrać tweet, który na stałe lub przez określony czas zajmować będzie pierwsze miejsce na ich liście wpisów.
Ostatnim dodatkiem jest opcja całkowitego rozdzielenia odpowiedzi oraz wzmianek, które w innych przypadkach zostałyby umieszczone w jednym miejscu.
Zmiany nie wydają się być wprawdzie zbyt duże, a do tej pory większość firm doskonale radziła sobie z obsługą swoich profili na Twitterze, jednak według przedstawicieli serwisu, takie działania zostały podjęte właśnie na życzenie licznych klientów biznesowych.
Profile firmowe pozostają oczywiście darmowe, a wśród pierwszych organizacji, które zdecydowały się na takie rozwiązanie odnajdziemy marki takie jak m.in. Coca-Cola, Disney, Hewlett-Packard, Intel, Nike czy PepsiCo.