Facebook odświeża profile i przedstawia Timeline
![zuck](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2011%2F09%2Fzuck.png&w=1200&q=75)
Na konferencji deweloperskiej f8 Facebook zaprezentował dziś kilka nowości. Jedną z nich są nowe profile - Zuckerberg wyszedł z założenia, że profil powinien przekazywać jak najwięcej informacji. W tym celu stworzono Timeline.
Timeline składa się z 3 części eksponujących jak najwięcej informacji - wpisów, informacji i używanych aplikacji.
![profile](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2011%2F09%2Fprofile.png&w=1200&q=75)
![mob](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2011%2F09%2Fmob.png&w=1200&q=75)
Timeline przedstawia wszystkie aktywności w profilu i i pozwala na ich łatwą filtrację. Za pomocą algorytmów ocenia ważność informacji i ukrywa te najmniej znaczące. Obok wpisów ze ściany pojawiają się zdjęcia, połączenia, aplikacje i informacje.
Reports w aplikacjach mają ułatwić dzielenie się aktywnościami z aplikacji i umieszczanie ich w Timelinie. Praktycznie wszystko jest edytowalne - profil ma, jak mówi Zuckerberg, opowiadać historię życia. Chronologicznie ułożone boksy z informacjami mają temu pomóc.
![A](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2011%2F09%2FA.png&w=1200&q=75)
![d](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2011%2F09%2Fd-1024x575.png&w=1200&q=75)
Do praktycznie każdego elementu dodano przyciski pozwalające umieścić je w Timelinie. Usprawnia też opcje wyboru komu mają być wyświetlane informacje i w jaki sposób.
Timeline wydaje się być zupełnie nową formą aktywności, którą będą wykonywali użytkownicy serwisu. Będzie to wymagać jeszcze większego zaangażowania użytkowników Facebooka, którzy - jeśli będą chcieli aktywnie korzystać z nowości - będą musieli zdecydować się spędzać w nim jeszcze więcej czasu niż poprzednio. Już wcześniej mieliśmy sygnały, że Mark Zuckerberg chce totalnie zawładnąć czasem, jaki użytkownik spędza w internecie. Powoli skutecznie buduje narzędzia, dzięki który będzie to możliwe. Timeline oraz Reports wydają się być ważnymi elementami tej strategii.