Ktoś pamięta Hitachi?
Kiedyś, na początku lat 90, na uwolnionym od komunistycznego reżimu młodym i dzikim kapitalistycznym polskim rynku, Hitachi było prawdziwą potęgą. Magnetowid Hitachi był wyrazem luksusu i odpowiedniego statusu społecznego, a sam sprzęt synonimem najnowszej myśli technologicznej.
Dziś firma Hitachi sprzedaje konsumencką część swojego biznesu (tą związaną z pamięciami) jednemu z większych graczy na rynku pamięci masowych - Western Digital za 4,3 mld dol. (3,5 mld dol. w gotówce + akcje warte 750 mln dol.) i praktycznie przestaje istnieć niezależnie na rynku.
Ciekawe, która z dzisiejszych topowych marek (Apple, Google, Facebook, Samsung, Nokia, itd.) zniknie przejęta przez średnio innowacyjną, ale bogatą spółkę za następnych 20 lat.
Mam swoje typy?, a Wy?