REKLAMA

Pokolenia i ich gadżety (infografika)

Elektroniczne gadżety są domeną młodych ludzi - takie przekonanie ma chyba większość z nas. A jednak?, jak pokazują badania Pew Internet & American Life Project nie jest tak, że starsze pokolenie jest wykluczone cyfrowo (no, przynajmniej amerykańskie nie jest).*

Pokolenia i ich gadżety (infografika)
REKLAMA

Fakt, że 84% osób w wieku 57 - 65 lat posiada telefon komórkowy nie jest może zbyt wielkim zaskoczeniem, ale że 42% osób w tym wieku posiada iPoda (lub inny odtwarzacz mp3) to już może być sporym zaskoczeniem. Zresztą nie jedynym, bo według poniższych danych aż 38% osób w wieku 47 - 56 posiada? konsolę do gier, a 28% osób w wieku 75 lat wzwyż cieszy się stacjonarnym komputerem.

REKLAMA

Czytniki e-booków oraz tablety to wciąż melodia przyszłości. Mimo największego nasycenia wśród wszystkich konsumenckich rynków świata, tylko 5% najmłodszych dorosłych Amerykanów (18 - 34 lat) posiada e-czytnik i/lub tablet. To potwierdza jak wielki potencjał niosą za sobą te typy gadżetów. Jeśli aż 38% osób w wieku 47 - 56 lat posiada konsole do gier, to nic nie stoi na przeszkodzie aby w najbliższym czasie takie osoby posiadały również tablety czy czytniki. Producenci zapewne zdają sobie z tego świetnie sprawę i dlatego przygotowują ponad 100 premier tabletowych na ten rok.

Współczynnik wykluczenia cyfrowego na amerykańskim rynku jest niski - tylko 9% dorosłych Amerykanów nie posiada żadnego urządzeń wymienionych w badaniu. Chciałbym się mylić, ale w społeczeństwie polskim procent wykluczenia cyfrowego jest zapewne zdecydowanie wyższy.

Pew-Internet–Generations-and-Gadgets

* znalezione w streamie Tomka Świderka na Facebooku

REKLAMA

P.S. W ostatnim tekście opublikowanym przez Bartka Milewskiego na łamach Spider's Web znajdziecie kolejną literę, która przyda Wam się przy odgadywaniu hasła w konkursie, w którym do wygrania jest smartfon Sony Xperia ? X10. To druga litera w trzecim wyrazie w drugim akapicie tego wpisu.

Przemek Pająk

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA