Odważna reklama Motoroli Xoom z Apple'em w tle.
Na finałach Super Bowl Motorola zaprezentowała reklamę swojego tabletu - Xoom. Zainteresowanie tym urządzeniem jest ogromne, a Xooma uważa się za godnego konkurenta iPada. Motorola sama z resztą dostarcza ku temu wiele powodów. To jeden z nich:
Bohater z Xoomem jest jedynym normalnie ubranym człowiekeim wśród białego, jednolitego tłumu. Tłumu na dodatek z białymi słuchawkami. Masa porusza się w jednym kierunku, bohater pod prąd.
Białe kombinezony, białe słuchawki, jeden wyznaczony kierunek... Jakieś skojarzenia? To zdecydowanie nawiązanie do użytkowników iPadów oraz do spotu "1984" zapowiadającego premierę Macintosha, który był odpowiedzą na ówczesną hegemonię IBM.
Motorola (nie jako pierwsza) ironicznie odwraca role i stara się pokazać Apple'a jako niekorzystnego giganta. Przekaz jest jasny - z Xoomem masz wybór.
Rękawica została rzucona. Bardzo mocny ruch. Ciekawe, co dalej.