W Newsweeku o globalnych sukcesach polskich start-upów
W najnowszym wydaniu tygodnika „Newsweek Polska” (nr 51/2010) znajduje się mój tekst pod tytułem „Milion z głowy”. Piszę w nim o globalnych sukcesach polskich start-upów: FilestTube oraz Macoscope. Treść artykułu opublikuję na Spider’s Web w najbliższą niedzielę 19 grudnia. Tymczasem zapraszam do kiosku, do e-wydania lub do wersji tygodnika na tablet Apple’a (najtaniej).
„Milion z głowy” zaczyna się tak: W pierwszej setce rankingu Google’a najpopularniejszych internetowych stron na świecie znajduje się jedna polska marka. Nie jest to Nasza-Klasa, Onet ani Wirtualna Polska, lecz wyszukiwarka multimedialnych plików — FilesTube. Z kolei w App Store — wirtualnym sklepie z aplikacjami na iPhone’y, iPody i iPady — czołowe pozycje na liście najpopularniejszych płatnych programów okupują produkcje Macoscopu. Ich autorami nie są jednak kolejni genialni amerykańscy nastolatkowie, lecz dwudziestolatki z Polski.
Czytaj dalej w „Newsweeku” lub w niedzielę na Spider’s Web.
PS. W tym samym numerze „Newsweeka” polecam również felieton Marka Rabija „Zróbmy sobie Google„, który jest niejako odpowiedzią na mój tekst o Filestube i Macoscope. Autor dowodzi w nim, że „sukcesy polskich start-upów są godne podziwu, ale obawia się, że nasze rodzynki w cieście światowego internetu nie staną się już niczym więcej, niż są?”.