Tech

Spotify płaci trzy razy tyle za to, co potem sprzedaje?

Skandynawski serwis muzyczny Spotify oferujący dostęp do katalogu muzycznego via streaming online, który przez wielu traktowany jest jako przyszłość rynku muzycznego miał wysoką stratę w 2009 r. Do raportu przychodów i zysków dotarł serwis Musically.

Strata wyniosła 16,66 milionów funtów. Obok samych przychodów (11,32 mln funtów) bardzo ciekawie prezentują się koszty, z których wynika ile Spotify płaci za licencje na pliki muzyczne od wydawnictw fonograficznych. W zeszłym roku zapłacili im aż 18,82 mln funtów.

Z subskrypcji płatnej od użytkowników Spotitfy (250 tys. na koniec 2009 r.) zebrał jedynie 6,81 mln funtów (to 60% przychodów; 40% pochodzi z reklam). Wychodzi więc na to, że Spotify zapłacił za to co potem sprzedał prawie trzykrotnie więcej.

Nie wygląda to najlepiej?

Ale wszystko rozbija się o efekt skali – będą miliony użytkowników, będą miliony od użytkowników. A kiedy będą miliony użytkowników? Kiedy Spotify zadebiutuje w końcu w Stanach Zjednoczonych.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst