Jak to Apple zarobił 300 tys. dol. na braku Flasha w iPhonie. W trzy dni.
Brak możliwości odtwarzania treści Flashowych w iPhonie (podobnie jak w iPadzie i iPodzie touch) obrosło już w taką legendę, na temat której popełniono już tyle dyskusji, że trudno podchodzić do niego w sposób w pełni poważny.
Niemniej jednak przypadek alternatywnej przeglądarki do iPhone'a - Skyfire zasługuje na specjalną uwagę. To produkt, dzięki któremu można na smartfonie Apple'a przeglądać treści Flashowe. Robi to w dość sprytny sposób konwertując Flasha do HTML w czasie rzeczywistym. Skyfire okazał się potężnym sukcesem. W ciągu trzech dni od debiutu Skyfire został pobrany ponad 300 tys. razy z AppStore. Program kosztuje 2,99 dol, więc całościowy przychód ze sprzedaży Skyfire w pierwszy weekend dostępności na rynku wyniósł ok. 1 mln dolarów.
W ten sposób Apple zarobił 300 tys. dolarów (30% prowizja) na braku Flasha w iPhonie. Może to właśnie o to chodziło.