1. SPIDER'S WEB
  2. Tech

Gdzie Apple sprzedaje swoje iPhone'y i co to oznacza

Poniżej bardzo wiele mówiący wykres z podziałem na sprzedaż iPhone’ów po regionach świata. Wiele mówiący, bo zaprzeczający teorii, że iPhone to głównie Ameryka. Aż 34,4% aktualnie sprzedawanych iPhone’ów rozchodzi się w Europie i MEA (Bliski Wschód oraz Afryka).

Zważywszy na to, że na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce iPhone obecny jest marginalnie, z pewnością 1/3 sprzedaży iPhone’ów generowana jest w Europie. Stary Kontynent to również najbardziej dynamiczny rynek zbytu iPhone’ów, który odbiera udziały nawet Amerykom.

Niestety, w samym źródle ten obrazek jest w równie słabej formie. Należy na niego patrzeć bardziej pod kątem ogólnym, niż wizualnym.
– niebieski: tam gdzie iPhone już jest
– żółty: gdzie już jest pewne, że będzie
– biały: nie ma i nie wiadomo czy i kiedy będzie

Na uwagę zasługuje także Azja (pacyficzna), która jeszcze rok temu generowała poniżej 5% sprzedaży iPhone’ów, a dziś ponad 18%. Tam jednak iPhone’y są już gremialnie dostępne, więc prawdziwy boom wciąż stoi przed regionem Europa + MEA.

Czemu to takie ważne? Choćby dlatego, aby pokazać, że platforma iOS będzie coraz bardziej popularna w Europie, co otwiera rodzimym deweloperom spore szanse na sukces. Przykład polskiego start-upu Macoscope pokazuje, że już dziś można dobrze żyć z pisania oprogramowania na iOS. To się będzie zmieniać tylko na lepsze. Jeśli więc marzycie o takim własnym Macoscope, to ten wykres powinien Was przekonać, że należy ruszyć tyłek.

(dane za „Fortune„)