REKLAMA

Nowy Kindle - Amazon idzie w zaparte

Rynek może przygotowywać dziesiątki tabletów z kolorowymi ekranami, dotykowym ekranem i bez fizycznej klawiatury w odpowiedzi na iPada lecz wśród nich na pewno nie ma firmy Amazon, która swój e-czytnik Kindle rozwija w przeciwnym kierunku dystansując się od produktu Apple'a. Pytanie czy w dobie rozkwitu nowego typu urządzeń jest jeszcze miejsce dla "klasycznego" Kindle'a.

Nowy Kindle – Amazon idzie w zaparte
REKLAMA

- Nie poprawisz prozy Hemingwaya okraszając ją kilkoma ruchomymi obrazkami - pięknie argumentuje szef Amazon, Jeff Bezos w rozmowie z "Wall Street Journal". To mocne zdanie wpisuje się w strategię Amazon wobec czytnika Kindle, który według założeń producenta ma służyć do czytania a nie do zabawy (w domyśle do tego, do czego służy iPad). Tyle tylko, że najnowsza wersja Kindle'a, którą Amazon pokazał wczoraj zapowiadając na rynku pod koniec sierpnia, idzie jakby w nieco innym kierunku, za cel przyjmując klienta masowego.

Nowy Kindle 3 będzie naprawdę tani - tylko 139 dol. za wersję tylko z modułem WiFi oraz 189 dol. za wersję 3G + WiFi. Będzie miał 6 calowy ekran, prezentujący kolory jedynie w odcieniach szarości. Będzie miał - jak dotychczas - fizyczną klawiaturę (czyli nie będzie miał ekranu sterowanego dotykiem). Będzie miał też fenomenalną baterię, która wytrzymywać będzie - uwaga, uwaga - nawet miesiąc bez ładowania. Obudowa dostępna będzie w dwóch kolorach: białym i grafitowym. Wbudowany dysk pozwoli na przechowywanie do 4GB informacji. 27 sierpnia Kindle 3 zadebiutuje na 40 rynkach.

REKLAMA

Z jednej strony mamy więc urządzenie, które Amazon pozycjonuje jako "dla poważnych czytelników", a z drugiej cenę i inne dodatki, którymi urządzenie ma powalczyć na masowym rynku. - Na rynku będzie pewnie ze 100 firm robiących tablety z ekranem LCD. Dlaczego mielibyśmy być 101? Podoba mi się, że robimy urządzenie przeznaczone do czytania. Myślę, że właśnie na tym polu możemy odcisnąć nasze piętno - mówi z przekonaniem Bezos. Pytanie tylko czy taki śmiały ruch opłaci się na dłuższą metę. Poważny czytelnik, którym Amazon lubi szafować w ostatnich miesiącach, może również czytać książki na iPhone, iPadzie, telefonami z Androidem, a wkrótce dziesiątkach podobnych urządzeń. A urządzenia te mogą dużo, dużo więcej niż tylko służyć do czytania książek i prasy. Urządzenie "jedynie do czytania" może więc w długoterminowym okresie okazać się nieco przestarzałe.

Amazon ma rozbieżną strategię wobec Kindle'a jako e-czytnika i Kindle'a jako usługi na wszystkie możliwe klient zewnętrzne służące, między innymi, do czytania e-słowa. Jakkolwiek ta druga wydaje się być bardzo przemyślana i perspektywiczna, tak ta pierwsza wydaje się zmierzać ku rynkowej porażce.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-17T21:31:18+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T20:36:17+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T20:13:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T18:51:51+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T18:16:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:51:09+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:30:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:02:21+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T15:06:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T10:52:52+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T09:00:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T07:00:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:20:32+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:19:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:19:11+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:15:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T18:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T07:50:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA