Wpis sponsorowany: Mistrzostwa 3D
Piłka nożna cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. W ciągu kilku ostatnich lat nawet Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, które uznawane są za ostatni bastion oporu przed "soccerem" zaczynają ulegać naporowi popularności tego sportu. Najbardziej reprezentatywne widowisko piłkarskie jakim są Mistrzostwa Świata, dzięki telewizji oglądają na całym świecie dziesiątki milionów, jeśli nie miliardy ludzi.
Piłka nożna dla wielu osób jest niemal religią wywołującą poruszenie zarówno w biednych przedmieściach wielkich metropolii, jak i na salonach zachodniej Europy. Młodzi ludzie, którzy ulegają depersonalizacji, nieświadomie traktują ten sport jako swoisty rytuał wypełniający otaczającą ich pustkę i pozwalający przeżyć swoistą ekstazę. Popularność tego sportu doszła do takiego poziomu, w którym zaczęli interesować się nim nie tylko kibice, ale i socjologowie, psycholodzy, pedagodzy, farmaceuci i chemicy. Piłka nożna jest wielkim i dochodowym biznesem wartym miliardy dolarów, a liczba ta każdego roku stale wzrasta. Wyścig o sławę, pieniądze i puchar nie ogranicza się jedynie do murawy stadionu. Wynikająca z prostoty zasad i uniwersalności gra pozwala identyfikować się fanom ze swoimi idolami i uczestniczyć w tym nie zwykłym widowisku. Wpływ gwiazd i fenomen tej dyscypliny sportowej nie tylko ogranicza się wyłącznie do fanatycznych kibiców lecz sięga daleko poza ramy tego sportu.
Mecze piłki nożnej i wielkie imprezy jak mistrzostwa świata są doskonałą okazją dla wielu firm, które chcą zaprezentować swoje produkty. Gdyby nie reklamy i sponsorzy, sport ten na pewno nie był by tak widowiskowy jak mamy okazję go podziwiać w chwili obecnej. Najnowsza technologia, przekazy na żywo, rozwijająca się technika przesyłu obrazu jeszcze bardziej potęgują nasze bodźcie. By brać udział w tych ekscytujących zawodach wcale nie musimy być bezpośrednio w miejscu odbywającej się akcji. Producenci telewizorów prześcigają się w opracowywaniu nowych technologii, które zapewnią lepszy odbiór i przetwarzanie obrazu. Dzisiaj już chyba nikogo zadziwia telewizor o przekątnej 50 cali, czy model z możliwością odświeżania obrazu 1200Hz. Aby zdobyć serce klienta, a przede wszystkim jego pieniądze, czołowi producenci elektroniki, tacy jak Sony, Panasonic i Samsung opracowali technologię, która umożliwia rejestrację, przesyłanie i odtwarzanie materiału wideo w trybie trójwymiarowym (3D). Materiały takie mogą być nagrywane za pomocą kamery 3D lub generowane przez komputery. Na potrzeby wysokowydajnych produkcji, a od nie dawna transmisji wideo, firma Panasonic opracowała dwuobiektywową kamerę wideo, która jest w stanie zapisać materiał wideo w formacie 3D w bardzo wysokiej jakości.
Dynamicznie rozwijająca się technologia rejestracji i odtwarzania obrazu w trybie 3D oraz malejące koszta utrzymania odpowiedniej infrastruktury pozwalają na rzeczy, które jeszcze dwa lata temu nie przyszły by do głowy większości ludzi. W tym roku zagorzali fanatycy piłki nożnej mają podwójny powód do radości. Oprócz tegorocznych mistrzostw świata rozgrywanych w RPA, FIFA oraz Sony podpisały układ, na mocy którego wybrane mecze będą rejestrowane i transmitowane w trzech wymiarach. To może być zupełnie nowe doświadczenie dla fanów piłki nożnej, którzy posiadają gruby portfel. Do oglądania filmów, czy meczy w 3D nie wystarczy zwykły telewizor. Nie wystarczy także najnowszy model 50 calowego LCD, który zakupiliśmy zaledwie tydzień temu. Aby cieszyć się dobrodziejstwem technologii trzeba zaopatrzyć się w specjalny odbiornik zgodny ze standardem obrazu 3D. Tylko posiadacze takich telewizorów bowiem będą mogli cieszyć się oglądaniem 25 meczy jak nigdy dotąd. W chwili obecnej nie zapadła decyzja jakie dokładnie mecze zostaną zarejestrowane za pomocą tej najnowszej technologi. Pewne jest natomiast, że wśród 25 meczy znajdzie się mecz finałowy. Dla wszystkich fanów piłki nożnej bez znaczenia, czy posiadają oni najnowsze odbiorniki telewizyjne zostanie przygotowany film 2010 FIFA World Cup, który można będzie nabyć na płycie Blu-ray. Oczywiście zapisany w standardzie obrazu 3D jak i tradycyjnie.
Justin Ackerman z Aruna Media AG powiedział, że ?FIFA World Cup 2010 będzie pierwszym wydarzeniem transmitowanym na żywo w 3D w skali globalnej?. Z kolei szef SENSIO, Nicholas Routhier mówi: ?SENSIO uczestniczyło już w wielu ?pierwszych razach? w dziesięcioletniej karierze firmy, ale globalny zasięg transmisji World Cup in South Africa 2010 jest niezwykle ekscytujący. Transmisja w 3D na światową skalę to technicznie i komercyjnie unikalne przedsięwzięcie i jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z Aruna w podejmowaniu wyzwania, które jest kolejnym, ważnym krokiem milowym w dziedzinie transmisji 3D.?
Bez znaczenia jak wielki telewizor i zestaw stereo posiadamy w domu - nic nie zastąpi emocji związanych z nadchodzącymi rozgrywkami. Cena jaką trzeba zapłacić za najnowsze nowinki technologiczne w porównaniu z godzinami spędzonymi z kolegami przy piwie, kiełbaskach z grilla i żeberkach, sprawia że 99% osób wybierze drugie rozwiązanie. Nawet jeśli będzie trzeba oglądać mecz naszej ulubionej drużyny na 14 calowym telewizorze, to radość ze strzelonej bramki i okrzyki zwycięstwa przysłonią tą drobną niedogodność.
Konkurs: mamy dziś do rozdania trzy sztuki żelu peelingu głęboko oczyszczającego Pur&Mat od sponsora cyklu, firmy L'Oreal. Wystarczy zostawić komentarz pod wpisem jako jeden z trzech pierwszych, a żel będzie Twój. Jedyny wymóg - Twój komentarz musi być merytoryczny. Komentarze typu "chcę kosmetyki" nie będą uwzględniane.
Zachęcamy również do wzięcia udziału w wielkim konkursie L'Oreal, w którym do wygrania wyjazd do RPA na mundial. Co trzeba zrobić? Są trzy proste kroki - przede wszystkim odwiedzić stronę www.meskiexpert.pl, a potem: