REKLAMA

(WIDEO) iPad - zakupy na nowo dzięki Gap

Przed debiutem iPada wiele mówiło się o tym, że ma zrewolucjonizować sposób konsumowania mediów tradycyjnych - książek, prasy i telewizji. Tymczasem oprócz kilku wyjątków, na razie brak w AppStore powalających na ziemię aplikacji na iPada, które realizowałyby postulat rewolucyjnie nowego sposobu obcowania ze starymi mediami. Jest natomiast dobry przykład na to, jak branża detaliczna podeszła do tematu?

Gap to jedna z najpopularniejszych marek odzieży na świecie. Ma rzeszę swoich wiernych wyznawców, którzy "nie założą na siebie niczego innego". To jedna z tych marek pozycjonowanych w najdroższym segmencie premium, która cieszy się bardzo głęboko zakorzenionymi atrybutami: prestiż, najnowsza moda i dizajn oraz poczucie przynależności do stosownej (dość elitarnej) grupy. Aplikacja Gap 1969 Stream, którą firma zaprezentowała w ostatnich dniach na iPada z pewnością będzie hołubić świetnemu wizerunkowi marki.

(WIDEO) iPad – zakupy na nowo dzięki Gap
REKLAMA

Gap naprawdę po innowatorsku potraktował tablet Apple'a, a w szczególności jego multimedialne możliwości połączone z dużym dotykowym ekranem. Jeśli bowiem myślimy w kategoriach tego, co producent odzieży mógłby zaproponować na iPadzie, to pierwsze co przyjdzie nam do głowy to katalog online, może z elementami demonstracyjnymi produktów. Gap posunął jednak ten koncept znacznie dalej. To, co oferuje aplikacja Gap 1969 Stream to rodzaj "zakupów społecznościowych", gdzie oprócz tego, że można zapoznać się z najnowszymi kreacjami dizajnerów pracujących dla Gapa, to bezpośrednio w aplikacji można również dokonać zakupu interesujących nas elementów odzieży. Dzięki w budowanej opcji geolokalizacji Gap znajdzie nam najbliższy sklep, gdzie możemy odebrać nasze zakupy. Dzięki wbudowanemu systemowi powiadomień, bezpośrednio z aplikacji możemy wysłać maila do przyjaciela z informacją o tym, co z kolekcji Gapa nam się podoba. Dzięki wbudowanym elementom interaktywnym możemy również posłuchać fajnej muzyki oraz obejrzeć ciekawy clip wideo. Przy okazji oczywiście możemy popatrzeć na piękne zdjęcia ikon światowej mody w ubraniach marki Gap.

REKLAMA

Aplikacja zadebiutowała niedawno, nie ma więc na razie żadnych informacji na temat skuteczności kanału sprzedaży jakim jest iPad. Nie ulega jednak wątpliwości, że Gap na iPad pokazuje kierunek, w którym podążać powinni deweloperzy aplikacji marek detalicznych na iPada:

REKLAMA

- katalogi
- wirtualne przymierzalnie
- asystenci sprzedaży online
- wtyczki społecznościowe
- geolikalizacja z adresami najbliższych salonów sprzedaży

Jeśli można w kilkanaście dni po debiucie iPada mówić o "killer-app", to jest to nieoczekiwanie aplikacja typu e-commerce - Gap 1969 Stream. Ona jako pierwsza pokazuje w pełni jak potężnym narzędziem może być tablet.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA