REKLAMA

Apple przełoży międzynarodowy debiut iPada. W Polsce będzie w...

14.04.2010 13.31
Apple przełoży międzynarodowy debiut iPada. W Polsce będzie w…
REKLAMA
REKLAMA

Dosłownie przed chwilą W środę, 14 kwietnia, ok. godz 15:30 polskiego czasu „Wall Street Journal” poinformował na Twitterze, że Apple przełoży międzynarodowy debiut iPada o miesiąc. Oznacza to, że w Europie iPad będzie dopiero pod koniec maja. A co z Polską? Według niepotwierdzonych informacji, do których dotarł blog Spider’s Web, polski debiut odbędzie się dopiero po wakacjach.

Według danych przekazanych przez „Wall Street Journal” informacji, ze względu na duże zapotrzebowanie na iPada na rynku amerykańskim, Apple przesunie jego debiut na rynku europejskim o miesiąc, na koniec maja. W pierwszych dniach dostępności nowego gadżetu Apple’a na rynku sprzedano ponad 450 tys. jego sztuk. Według nieoficjalnych symulacji sprzedaży prowadzonych na stronach Chitika, sprzedaż iPada zbliża się powoli do 1 mln egzemplarzy. To chyba więcej niż Apple oczekiwało, więc aby zaspokoić zapotrzebowania macierzystego rynku debiut iPada w Europie zostanie przesunięty.

Informacje te zbiegają się z wiadomościami, które nieformalnie uzyskałem kilka dni temu od przedstawiciela jednego z polskich wydawnictw prasowych, który pracuje nad aplikacją dedykowaną na iPada. Według informacji przekazywanych mu przez Apple, polska premiera iPada nastąpi zapewne dopiero po wakacjach, we wrześniu.

To z kolei mogłoby potwierdzać fakt, że w aktualnej wersji oprogramowania fabrycznego 3.2 iPad nie obsługuje polskiego języka. Może się on więc dopiero pojawiać w wersji 4.0, która planowana jest na jesień tego roku.

Proszę traktować informację o debiucie iPada w Polsce we wrześniu z odpowiednią dozą sceptycyzmu. W przeszłości miałem już kilka innych doniesień, które raz okazały się prawdą, a raz nie. W tym przypadku zdecydowałem się podzielić zdobytą przeze mnie informacją, ponieważ dobrze wpasowuje się ona w dzisiejszą decyzję Apple’a o przesunięciu europejskiego debiutu iPada. Wiadomo również nie od dziś, że w strategii firmy Apple leży częste dezinformowanie własnych partnerów biznesowych o planowanych datach premier.

AKTUALIZACJA: jest już oficjalna informacja prasowa Apple’a. W notce czytamy, że sprzedało się już 500 tys. iPadów na rynku amerykański oraz że ceny europejskiego wydania iPada będą ogłoszone 10 maja. Wtedy też mają się pojawić informację o przedsprzedaży iPada w Europie.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA