Dell Adamo vs MacBook Air
Uderza tym samym w kategorię, którą Apple naznaczyło w 2008 roku modelem MacBook Air. W przekazach reklamowych Dell nawet zbytnie nie kryje, że targetuje się właśnie na amatorów najcieńszych rozwiązań na rynku. Co więcej Dell zręcznie próbuje obalić atrybut nowych Macbooków, których obudowy skonstruowane są z "unibody", czyli jednego kawałka aluminium.
Spójrzmy zresztą:
Zręczna to reklama, którą miło się ogląda. Nie da się jednak oprzeć wrażeniu, że podobnie jak inni producenci komputerów, Dell musi uciekać się do metaforycznych i zapierających dech w piersiach obrazów, które mało mają wspólnego z rzeczywistością.
Przypomnijmy słynną reklamę MacBook Aira z kopertą:
Apple buduje swój przekaz zupełnie inaczej. Podobnie jak w przypadku spotów reklamowych iPhone'a 3G, czy nowych MacBooków "unibody" pokazuje w nim produkt takim jaki zastajemy go wyjmując z pudełka: bez zbędnych mitologizujących upiększaczy i przeszkadzajek.
Nie wiem jak Wy, ale do mnie zdecydowanie bardziej przemawia ten właśnie rodzaj komunikacji z potencjalnym klientem.