REKLAMA

Co łączy gwiazdkę pop i Mercedesa? AppStore

Jeśli wierzyć słowom Steve'a Jobsa wypowiedziannym podczas ostatniej konferencji finansowej Apple , z AppStore pobrano dzisiaj aplikację numer 200 milionów na iPhone. Pojawiły się głosy, żeby zgłosić ten wynik do Księgi Rekordów Guinessa .

To nowe i niesamowicie szybko rozwijające się medium przyciąga do siebie coraz większą liczbę firm i marek. Nie tak dawno w AppStore pojawiła się gierka promująca Audi A4 , a popularny zespół muzyczny Snow Patrol zapowiedział interaktywną formę promocji swojego najnowszego albumu. Tym tropem podążyła kolejna marka samochodów: Mercedes-Benz oraz gwiazdka amerykańskiego popu Pink.

Co łączy gwiazdkę pop i Mercedesa? AppStore
REKLAMA

Aplikacja Mercedes-Benz C63 AMG  nie zawoaluje swojego przekazu reklamowego poprzez wydawanie niezbyt grywalnych gierek. Programik ten jest czysto marketingową formą promocji nowego samochodu marki Mercedes. Za jej pomocą można dotrzeć do materiałów video z jazd próbnych i testowych, a nawet posłuchać warkotu silnika. Oczywiście dostępna jest również pełna specyfikacja techniczna nowego Mercedesa skatalogowana w bardzo przejrzysty sposób. Za pomocą aplikacji odnajdziemy również drogę do najbliższego salonu Mercedesa, aby - jeśli mamy akurat przy sobie kilkaset tysięcy złotych - mieć możliwość zakupu nowego cuda koncernu.

REKLAMA
 


Z kolei P!nk Funhouse to wrota do pełnej informacji o "artystce" Pink w formie połączonej strony internetowej i funclubu. Można przeczytać najnowsze informacje z życia Pink, posłuchać muzyki oraz pooglądać jej spektakularne zdjęcia. Słowem - gratka dla fanów, którzy nawet z poziomu telefonu komórkowego mogą zaczerpnąć świeże informacje o ulubionej artystce.

REKLAMA

AppStore jest wielowymiarowym sukcesem. To nie tylko sukces w ujęciu finansowym dla Apple i deweloperów, którzy umieszczają w nim swoje aplikacje. AppStore pobudza cały rynek telefonii komórkowej do dynamicznego rozwoju. Wszyscy najważniejsi gracze na rynku mobilnym zapowiedzieli stworzenie własnych odpowiedników AppStore. Wczoraj debiutował Android Market (z aż 13 aplikacjami) na telefony (a w zasadzie telefon) zasilane OS Android, wkrótce ruszą sklepy Microsoft Mobile oraz T-Mobile.

AppStore poszerza również horyzonty branży marketingowej i reklamowej, tworząc szanse na nowoczesne formy reklamowe. Dzięki handicapowi nowoczesności konsumenci łatwiej zaakceptują reklamy; co więcej, niektórzy będą wręcz na nie czekali - a to sytuacja-marzenie dla marketerów.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA