Apple i iPhone w polskiej prasie we wrześniu 2008
iPhone cieszy się niegasnącą atencją polskich mediów pisanych. Wzmianki o telefonie Apple można znaleźć w tak odległych tematycznie dla nowych technologii pismach jak: "Dobre Wnętrze", "Gala", "Przewodnik Katolicki", czy "Życie Kalisza".
Z dzienników najbardziej zainteresowany iPhone'm był "Dziennik Polska Europa Świat", który we wrześniu aż 8 razy pisał o iPhone. "Gazeta Wyborcza" pisała o iPhone 7 razy, "Rzeczpospolita" 6 razy, a "Polska" - 4 razy.
Z tygodników "Wprost" opublikował 6 tekstów, w których pada marka telefonu Apple. "Polityka" oraz "Newsweek" wzmiankowały o iPhone po 1 razie.
Z branżowych gazet "PC World" pisał 7 razy, "Chip" - 6 razy, "Computerworld" - 4 razy, "PC Format" - 2 razy a "Komputer Świat" - 1 raz. Mnóstwo miejsca iPhone zajął w pismach branży mobilnej: "Twoja Komórka" (13 publikacji), "Mobile Internet" (9) oraz "Mobility (5).
Co ciekawe iPhone podobał się także branży marketingowej. W "Media i Marketingu" pojawiły się 4 wzmianki o iPhone, w "Marketing w praktyce" jedna oraz "Marketing & More" dwie.
Jeśli chodzi o tematykę tych publikacji, to dominowało przedstawienie funkcji oraz możliwości telefonu Apple oraz relacje z jego premiery w Polsce. Duża liczba artykułów przynosi porównanie iPhone'a z innymi nowościami na rynku mobilnym.
Apple
Apple w kontekście korporacyjnym wzmiankowane było w prasie 61 razy we wrześniu 2008 roku.
Podobnie jak w przypadku publikacji o iPhone, z dzienników to "Dziennik Polska Europa Świat" zamieścił największa liczbę informacji o Apple - 6 publikacji. "Gazeta Wyborcza" oraz "Rzeczpospolita" pisały o Apple po 2 razy we wrześniu, podobnie jak "Polska" oraz "Puls Biznesu".
Z tygodników "Newsweek" wzmiankował o Apple 3 razy we wrześniu. Z pozostałych tygodników opinii tylko "Polityka" (1 raz) interesowała się Apple we wrześniu.
Z branżowych pism komputerowych najwięcej miejsca Apple poświęciły "Komputer Świat" oraz "PC World Komputer" - po 4 publikacje.
Dominującym tematem opisywanym przez dziennikarzy prasowych w kontekście Apple była premiera nowych iPodów nano czwartej generacji i ich wpływu na rynek przenośnych odtwarzaczy.