Śnieżny patrol wkrótce w AppStore
Możliwości AppStore wydają się być wręcz nieograniczone. Po bardzo ciekawym pomyśle na promocję marki Audi w wirtualnym sklepie z aplikacjami zewnętrznymi na iPhone'a, dzisiejsze serwisy przynoszą informację o nowym, innowacyjnym pomyśle.
Popularna grupa muzyczna Snow Patrol pracuje z Apple nad interaktywną aplikacją na iPhone'a/iPoda touch, dzięki której zespół będzie przygotowywał swoich fanów do premiery najnowszego albumu.
Snow Patrol będzie pierwszym zespołem muzycznym, który zdecyduje się na ten sposób promocji. Spekuluje się, że Apple stara się zdobyć zaufanie innych topowych artystów i zaproponować podobny model współpracy.
Użytkownicy iPhone'a i iPoda touch będą mogli zapoznać się ze stroną graficzną nowego albumu, urywkami muzyki i video oraz tekstami piosenek w formie interaktywnej, cyfrowej książeczki przed oficjalną premierą nowego albumu Snow Patrol "A Hundred Million Suns".
Świetny to pomysł i doskonały zabieg promocyjny. Marka iPhone to jedna z najbardziej gorących marek ostatnich miesięcy. Mimo, iż pojawiają się negatywne przekazy na jej temat (głównie w Polsce?), to na świecie dominuje zachwyt telefonem firmy Apple i możliwościami AppStore. Próba wspólnych cross-promocji iPhone'a z innymi markami wydaje się być strzałem w dziesiątkę dla obu stron: iPhone zyskuje wiarygodność i "legitymatyzację" w oczach konsumentów i inwestorów, a marki z nim współpracujące bardzo pozytywne atrybuty dla swojej komunikacji związane z "cool, fresh, jazzy i trendy" gadżetem.
Wydaje się być nieuniknione, że w niedalekiej przyszłości aplikacje promocyjne z wartością dodaną zdominują AppStore (i zapewne wirtualne sklepy z aplikacjami na inne urządzenia mobilne). Już wkrótce promowane będą tam największe premiery kinowe, muzyczne, softwarowe, czy wydarzenia medialne. Niedługo potem, dzięki usługom lokalizacyjnym w iPhone i innych urządzeniach mobilnych, w naszych telefonach promować się będą lokalne kwiaciarnie, restauracje, czy nawet? agencje towarzyskie.
Zdaje się, że dzięki AppStore obserwować będziemy dynamiczny rozwój nowego nośnika promocyjno-reklamowego.