REKLAMA

Setny post o bloggowaniu

Setny post tego bloga przeznaczam na przedstawienie kilku bardzo ciekawych danych na temat bloggowania, jakie przynosi najnowszy raport Technorati.

Setny post o bloggowaniu
REKLAMA

Według raportu Technorati "Stan blogosfery 2008", bloggerzy dodają nowe posty w nieprawdopodobnym tempie 37 tysięcy na godzinę (czyli 10,5 na sekundę). Nowy kanał medialny w Internecie coraz częściej przyciąga uwagę firm, które szukają nowych kanałów promocyjnych swoich marek.

REKLAMA

Twórca raportu, firma Technorati, bada puls blogosfery od 2004 roku. Każdego roku zbiera dane do raportu od ponad 1000 zarejestrowanych bloggerów z 60 państw. Technorati analizuje 133 milionów blogów, z czego 7,4 miliona dodało nowe posty co najmniej jeden raz w ostatnich 120 dniach. 1 post dziennie pisze co najmniej 900 tysięcy blogów analizowanych przez Technorati.

Większość bloggerów ma zaimplementowane boksy z reklamami na swoich blogach. Według raportu Technorati, bloggerzy, którzy mogą pochwalić się 100 tysiącami unikalnych użytkowników miesięcznie generują średnie roczne przychody na poziomie 75 tysięcy dolarów. Średni czas bloggowania to aktualnie 3 lata. Aż dwie trzecie bloggerów to mężczyźni. 70% bloggerów ma wykształcenie wyższe.

Ponad 50% bloggerów to profesjonaliści - piszą o swoich profesjach i rynkach. 12% bloggerów pisze blogi zawodowo dla firm. Znaczna większość badanych bloggerów uważa, że pisanie bloga ma pozytywne oddziaływanie na ich życie. 50% z nich uważa, że dzięki pisaniu bloga są bardziej znani w swoim światku. Tylko jeden na 10 bloggerów uważa, że pisanie bloga przysparza więcej kłopotów niż profitów.

REKLAMA

Mimo, iż kobiety stanowią mniejszość wśród bloggerów, to są bardziej nastawione na reklamę. Potrafią sprzedać dwa razy więcej powierzchni reklamowej na swoich blogach. Częściej linkują swoje treści do innych blogów.

Czterech na pięciu bloggerów pisało o markach i produktach. 37% z nich regularnie ocenia produkty i marki. 30% bloggerów przyznało, że firmy zgłaszały się do nich o promocje danych marek na łamach blogów.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA