REKLAMA

iPhone w mediach i w sklepach w sierpniu

Z szacunków Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że od początku sierpnia w samej prasie wspomniano o iPhone 206 razy. W radiu wzmianek było 50, a w telewizji - 154. Żadnym innym telefonem dziennikarze nie interesowali się w takim stopniu jak właśnie iPhone'm firmy Apple.

Po raz pierwszy w historii polskiego rynku telefonii komórkowej, dwaj głównie gracze: Orange i Era połączyli siły reklamowe, aby wspólnie promować iPhone'a 3G. Wojciech Jabczyński z Orange tłumaczy na łamach "Gazety Wyborczej", że "to pozwala obniżyć koszty". Trudno w to uwierzyć zważywszy na to, że operatorzy komórkowi raczej nie liczą się z kosztami jednorazowych kampanii. Bardziej więc wiarygodnie brzmi tłumaczenie rzecznika Ery, Zbigniewa Lazara, że do współpracy między operatorami doszło? "pod wpływem Apple".

iPhone w mediach i w sklepach w sierpniu
REKLAMA

Według danych przedstawionych przez AGB NMR, instytutu specjalizującego się w badaniu rynku reklamy w Polsce, w ciągu pierwszych czterech dni od premiery iPhone'a w samej telewizji wyemitowano 333 spoty reklamowe tego urządzenia, co miało kosztować w przybliżeniu milion złotych (choć należy pamiętać, że to wg danych cennikowych; w rzeczywistości gracze tacy jak telefonie komórkowe mają bardzo wysokie skonsolidowane budżety reklamowe, dzięki czemu mogą uzyskać bardzo korzystne rabaty). Oprócz telewizji iPhone reklamowany jest w prasie, na billboardach, w środkach komunikacji miejskiej oraz w Internecie.

"Gazeta Wyborcza" informuje również, że do 1 września Era sprzedała 13,9 tysięcy iPhone'ów. - To sprzedaż kilkakrotnie wyższa niż w przypadku porównywalnych cenowo i funkcjonalnie telefonów sprzedawanych przez naszą sieć do tej pory - wyjaśnia Zbigniew Lazar. Orange nie ujawnia danych sprzedaży. Wojciech Jabczyński mówi o "bardzo zadawalającej sprzedaży". - Sprzedaliśmy już ponad jedną trzecią naszych zapasów - dodaje rzecznik Grupy TP.

REKLAMA

Co ciekawe sprzedaż iPhone'a w Republice Czeskiej jest podobna do statystyk polskich, co - zważywszy na fakt mniej licznej ludności w tym kraju - zdaje się być lepszym osiągnięciem. Według informacji podanych przez T-Mobile, w pierwszych dwóch tygodniach dostępności iPhone'a w Czechach sprzedano 5 tysięcy egzemplarzy w tej sieci. iPhone dostępny jest również w Vodafone oraz Telefonica w Czechach. Źródła zbliżone do Vodafone również raportują około 5 tysięcy sprzedanych iPhone'ów. Można więc założyć, że sprzedaż w sieci Telefonica kształtowała się podobnie. Suma sprzedaży iPhone'ów zamyka się więc w 15 tysiącach.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-27T18:42:43+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T14:54:23+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T14:46:30+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T09:39:05+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T06:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T16:33:07+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T14:37:09+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T12:27:29+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA