Ringier Axel Springer unifikuje wszystkie swoje media sportowe w Polsce. Ich szefem będzie… Michał Pol!
Jak dowiedział się Spider's Web, Ringier Axel Springer (RAS) unifikuje wszystkie redakcje sportowe swoich mediów w Polsce. Szefem przedsięwzięcia ma być… Michał Pol, który z końcem lipca - jak podano dziś w informacji prasowej Agory - żegna się z Gazeta.pl oraz "Gazetą Wyborczą". Od sierpnia będzie już zarządzał całością sportu w Ringier Axel Springer.
To naprawdę duża rzecz. Ringier Axel Springer ma bowiem w swoim portfolio kilka zdecydowanie najważniejszych mediów sportowych w naszym kraju, począwszy od "Przeglądu Sportowego", drukowanego dziennika sportowego z wielkimi tradycjami, przez "Fakt", największy drukowany dziennik w Polsce z bardzo wpływową redakcją sportową, od niedawna zarządzaną przez mojego kolegę ze szkoły średniej, Przemka Rudzkiego, aż po Eurosport.Onet.pl - wiodący online'owy serwis sportowy. Oprócz tego do popularnego Axla należą w Polsce takie media jak: Sport, Newsweek Polska, gdzie Michał Pol pojawiał się gościnnie od jakiegoś czasu, Forbes, Auto Świat, Top Gear, z branży tech Komputer Świat i Gamezilla.pl i wiele, wiele innych.
Ponoć dla Michała Pola to oferta życia. Ringier Axel Springer zaoferował mu bowiem dosłownie absolutną władzę w rozwoju mediów sportowych na polskim rynku. Wszyscy redaktorzy naczelni poszczególnych pism oraz serwisów internetowych będą podlegać Polowi. Ten ma także silnie rozwijać pozycję mediów sportowych RAS w serwisach społecznościowych, w których świetnie się czuje. Przedstawiciele niemieckiej firmy są ponoć pod wielkim wrażeniem tego, jak Pol działał na Twitterze, w jaki sposób budował społeczność wokół swojej osoby. Bardzo silnie mają być także rozwijane projekty multimedialne, w tym głównie wideo, w których Michał Pol czuł się ostatnio w Agorze najlepiej.
Ringier Axel Springer stawia w Polsce na sport. Pol ma sprawić, że wszystkie media i redakcje sportowe w ramach grupy będą działać w pełnej koordynacji, co szczególnie dotyczy styku mediów prasowych oraz online'owych. W związku z coraz dynamiczniejszymi spadkami sprzedaży wydawnictw drukowanych, w tym głównie "Przeglądu Sportowego", nacisk ma być stopniowo przekładany na media online'owe, w tym przede wszystkim na sportową część Onetu, która po połączeniu z Eurosportem ma ambicję bycia nie tylko wiodącym dostarczycielem newsów sportowych, ale także najlepszej publicystyki sportowej w Polsce.
Dla Pola to wyjątkowe wyróżnienie. Jego osoba była silnie związana z marką Sport.pl (sportowa część Gazeta.pl), której przez wiele ostatnich miesięcy był twarzą. Głośnym echem w branży dziennikarskiej odbiło się niedawne wydanie branżowego miesięcznika "Press", w którym okładkową gwiazdą był właśnie Michał Pol. W długim wywiadzie opowiadał o tym, jak buduje się dziś internetowe media sportowe w Polsce, jak prowadzi się dialog z fanami w mediach społecznościowych. Teraz to, co wyniósł z długiej pracy dla Agory będzie miał szansę wdrażać u niemieckiego konkurenta.
Spider's Web życzy powodzenia.
* z Michałem Polem nie udało nam się skontaktować.
Zdjęcie główne pochodzi ze strony wikimedia.org