Tego trendu nie da się zatrzymać. Łodzianie ruszają na podbój rynku e-pojazdów

Fuzja na polskim rynku elektromobilności. Dzięki przejęciu VoltScooters, łódzka firma TrybEco staje się nie tylko producentem i dystrybutorem rowerów hybrydowych, ale i dostawcą systemów sharingowych – teraz dla hulajnóg, a w przyszłości dla innych jednośladów elektrycznych.

TrybEco od sześciu lat działa na rynku mikroelektromobilności. Oferuje 25 rodzajów pojazdów, infrastrukturę, a także systemy informatyczne do obsługi jednych i drugich. We wrześniu firma wprowadziła też uniwersalne stacje ładowania dla elektrycznych jednośladów. PowerBench jest dedykowana e-hulajnogom, a PowerBox rowerom i skuterom elektrycznym.

Stacja zajmuje tyle miejsca co samochód. Można ją wzbogacić o instalację fotowoltaiczną.

TrybEco wchodzi w systemy sharingowe

W ekspansji ma pomóc druga runda finansowania. Spółka celuje w pozyskanie dodatkowych 3 mln złotych.

Bizblog.pl poleca

Tego trendu nie da się zatrzymać. 60 proc codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów

– mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay, jednego z udziałowców TrybEco.

Pieniądze pomogą również w integracji świeżo przyjętego systemu VoltScooters.

VoltScooters w trzy lata zgromadził 70 tys. użytkowników i 700 jednośladów

Firma obecna jest m.in w Łodzi, Lublinie, Szczecinie, Toruniu, Kołobrzegu, Włocławku, Zielonej Górze i na półwyspie Helskim. Ofertę rozwija również w systemie franczyzowym, dzięki czemu udało jej się wejść na pierwsze rynki zagraniczne, m.in. w stolicy Albanii, Tiranie. Łodzianie opierają swoją strategię nie tylko rozwój w metropoliach, ale również mniejszych miastach.

Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparta na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu

– komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters.

Raport Współdzielona mobilność w Polsce – lipiec 2019 prognozuje wzrost liczby pojazdów z 7 na 44 tys. do 2025 roku i wzrost przychodów operatów do 1,22 mld zł. Ambitne cele stawia przed sobą również TrybEco. Firma chce posiadać 10 tys. hulajnóg w sieci franczyzobiorców w 2026 roku

W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej

– mówi dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.

Powoli przesiadamy się na mniejsze elektryki

Prognozy Stowarzyszenia Mobilne Miasto pokazują, że liczba użytkowników systemów bikesharingowych ma w ciągu pięciu najbliższych lat wzrosnąć dwukrotnie – do blisko 6 mln. W 2025 roku systemu mają one dysponować prawie 60 tys. pojazdów. W tym samym roku po polskich ulicach ma jeździć 43 tys. e-hulajnóg i blisko 9 tys. e-skuterów.