REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Oto najpopularniejszy majonez w Polsce. SentiOne uruchomiło ranking marek. Dzieje się

SentiOne, polska firma specjalizująca się w monitoringu internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą sztucznej inteligencji, jako pierwsza na świecie uruchamia darmowy, ogólnodostępny i aktualizowany codziennie ranking popularności marek w internecie. SentiCharts pozwala śledzić na bieżąco efekty działań firm mające znaczenie na pozycję. Zestawienia obejmują też informacje związane z pozytywnymi jak i negatywnymi wypowiedziami klientów na temat marek.

19.04.2023
17:30
Oto najpopularniejszy majonez w Polsce. SentiOne uruchomiło ranking marek. Dzieje się
REKLAMA

Ranking SentiCharts prezentuje 100 najpopularniejszych marek w polskim internecie oraz listy Top10 w dwunastu kategoriach: motoryzacja, napoje, elektronika użytkowa, e-commerce, moda, finanse i bankowość, artykuły spożywcze, zdrowie i uroda, elektronika domowa, handel, technologie i gry wideo. Miejsce w rankingu wyliczane jest na podstawie wielu różnych czynników, m.in. liczby wzmianek, ich wydźwięku emocjonalnego i źródeł dyskusji. To rozwinięcie i poszerzenie zestawienia SocialIndex, które dotychczas SentiOne publikował raz do roku.

REKLAMA

Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne, przekonuje, że to znacznie więcej niż zwykły ranking popularności - to rewolucja podejściu do marketingu i zarządzania marką.

Publiczne źródło danych, które pozwala każdemu sprawdzić np. jak wprowadzenie nowego produktu albo kryzys PR-owy wpłynęły na postrzeganie firmy. Do tej pory wiele agencji badawczych publikowało tego typu zestawienia w ujęciu miesięcznym albo rocznym. Teraz można śledzić sytuację w zasadzie w czasie rzeczywistym i jednym kliknięciem sprawdzać dane, które dotychczas były trudne do uzyskania, jak sentyment emocjonalny czy wskaźnik Brand Health Index, czyli stosunek liczby pozytywnych wzmianek do negatywnych - wskazuje.

Kompleksowe informacje dla obcokrajowców i świąteczne trendy

Obecnie analizą objętych jest ponad 1000 marek działających na polskim rynku, a ich lista jest stale poszerzana. Zainteresowani mogą sprawdzić szczegóły, takie jak najpopularniejsze wypowiedzi na temat marki, rozkład wzmianek w czasie czy wskaźnik Brand Health Index z ostatnich 30 dni. Obecnie SentiCharts są dostępne również w językach angielskim i hiszpańskim.

SentiCharts umożliwia również wychwytywanie trendów z danych branż. W okresie przedświątecznym było widać, jak istotną rolę na polskich stołach odgrywa majonez. W kategorii Żywność pierwsze miejsce zajęła marka Winiary, czyli producent popularnego Majonezu Dekoracyjnego, natomiast znana m.in. z Majonezu Babuni marka Hellmman’s podskoczyła aż o trzy pozycje.

Kilka firm zyskało dużą popularność w efekcie wdrożenia nowych produktów. Informacja o połączeniu sił producenta kosmetyków Only Bio oraz marki E. Wedel, które wspólnie wypuściły na rynek limitowaną serię produktów pielęgnacyjnych o zapachu czekolady sprawiła, że Only Bio zajęło trzecią pozycję w kategorii Zdrowie i uroda, a Wedel piątą w kategorii Żywność.

Z kolei producent słodyczy Kinder, dzięki wprowadzeniu jajek niespodzianek Kinder Joy z figurkami z Harry’ego Pottera, przeskoczył o cztery pozycje i zajął drugie miejsce w kategorii Żywność. We wprowadzaniu nowego produktu na rynek sukces odniosła też Motorola, która po wypuszczeniu nowego modelu smartfona podskoczyła w rankingu ogólnym aż o sześć miejsc.

Aplikacja SentiOne daje olbrzymie możliwości

Opracowany przez SentiOne algorytm sztucznej inteligencji codziennie zbiera i analizuje ponad 150 mln wzmianek z publicznych domen, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi, na podstawie których przygotowuje aktualne zestawienie.

Chcemy, by SentiCharts było tym dla monitoringu Internetu, czym Google Maps stało się dla nawigacji i odkrywania nowych miejsc - mówi Wojciech Łuszczyński,

REKLAMA

Aplikacja SentiOne Listen do monitoringu Internetu daje możliwość m.in. śledzenia w jednym miejscu zaawansowanych statystyk oraz komentarzy ze wszystkich kanałów w mediach społecznościowych danej marki i szybkiego reagowania na nie, a także stworzenia Profilu Idealnego Klienta na podstawie informacji demograficznych o obserwatorach.

Pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzieleni się wynikami analizy z innymi użytkownikami. Algorytmy SentiOne rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie czy sarkazm.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA