Pokażemy ci problem, a ty zaproponuj rozwiązanie. Korporacje oczekują od startupów konkretów

Zarówno międzynarodowe jak i rodzime firmy dążą do jak najlepszego zaspokojenia potrzeb konsumentów, nie tylko pod względem jakości w stosunku do ceny za dany produkt, ale przede wszystkim korzyści jakie produkty dostarczają. Bardzo często udoskonalenia powstają w wyniku współpracy z młodymi, innowacyjnymi spółkami.

Każdego roku na rynku pojawia się wiele nowatorskich rozwiązań. Zwycięzcą ubiegłorocznej edycji ABSL Start-Up Challenge okazał się startup Symmetrical.ai., który zaproponował rozwiązanie możliwiające skorzystanie z minipożyczki na konto przyszłego wynagrodzenia, co pozwala na uniezależnienie się od terminu wypłaty. Pomysł innowacyjny i z dużym potencjałem. W tym roku kolejna szansa dla młodych firm na pozyskanie partnerów wśród największych globalnych korporacji i zmierzenie się z ich konkretnymi oczekiwaniami.

Bizblog.pl poleca

ABSL tech lab szansą dla młodych firm technologicznych

Uwzględniając zmieniający się rynek i nowe potrzeby, ABSL Start-Up Challenge zmienia formułę i  przekształca się w platformę ABSL tech lab.

Trudności spowodowane przez COVID-19 wywołały dyskusję na temat mechanizmów wsparcia dla start-upów i młodych firm technologicznych. W ABSL wierzymy, że niezależnie od instrumentów finansowych, umożliwienie dostępu do klientów korporacyjnych jest niezbędne do stymulowania rozwoju młodych firm technologicznych

– czytamy na stronie programu.

Zamiast bitwy na pomysły praca nad konkretnymi wyzwaniami biznesowymi  pod czujnym okiem korporacji. I być może w czasach pandemii ta zmiana okaże się dla startupów efektywnym rozwiązaniem w pozyskiwaniu finansowania projektów.

Czego oczekują dzisiaj największe przedsiębiorstwa na świecie? Obszar tematyczny pozostaje podobny od lat i wciąż obraca się wokół usprawnienia pracy działów sprzedaży, marketingu, logistyki i HR, ale to, co jest kluczowe, to analiza danych, umożliwiająca precyzyjne dotarcie z jak najlepiej sprofilowaną ofertą. 

Oczekiwania wobec kandydatów przedstawiła już firma Procter & Gamble, partner strategiczny ABSL tech lab. W kręgu zainteresowań P&G znajdują się przede wszystkim rozwiązania pomagające zwiększyć efektywność sprzedaży online i monitorowania łańcucha logistycznego, a także dopracować komunikację firmy z określonymi grupami docelowymi.

Dla nas najważniejszy jest konsument, tak naprawdę można powiedzieć, że to on jest naszym szefem, dlatego stale staramy się udoskonalać nasze produkty, by ułatwiały mu codzienne życie. Jako firma poszukujemy takich partnerów do współpracy, którzy tworzą rozwiązania w obszarze innowacji systemowych, produktowych oraz procesowych. W tym roku przedstawiliśmy cztery wyzwania z obszarów marketingu, sprzedaży oraz logistyki i z niecierpliwością czekamy na to, co zaprezentują tegoroczni uczestnicy

– komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej.

Jak dostać się do ABSL tech lab?

Każda zainteresowana młoda firma technologiczna, może sprawdzić na stronie absltechlab.pl wyzwania opisane przez korporacje. Kolejne kroki to:

  1. Odniesienie się wraz z uzasadnieniem do poszczególnych kryteriów wymaganych w ramach wyznawań oraz prezentacja doświadczenia
  2. Selekcja propozycji poprzez ocenę potencjalnego wpływu danego rozwiązania na realizację potrzeby biznesowej korporacji
  3. Dopracowanie rozwiązań i ocena pod kątem możliwości wdrożenia pomysłu w życie

Wybrane firmy technologiczne mogą liczyć na wsparcie merytoryczne ze strony firm, które obejmuje warsztaty i konsultacje. Organizatorzy podkreślają, że taka forma zwiększa prawdopodobieństwo nawiązania współpracy ze startupami. A koniec końców o to przecież chodzi, by wdrażać rozwiązania na szeroką skalę.