Elektroniczne paragony już na wszystkich stacjach Orlenu. Ministerstwo Finansów lubi to

Początkowo e-paragony w ramach pilotażu można było dostać w 60 punktach PKN Orlen. Spółka przekonuje, że entuzjastyczna reakcja klientów przekonała ją do wprowadzenia tej usługi na wszystkich swoich stacjach. Z wprowadzenia elektronicznych paragonów powiązanych z kontami bankowymi nabywców na pewno najbardziej cieszy się fiskus.

Wcześniej zakładano, że sprawdzanie, jak klienci reagują na e-paragon, potrwa do końca roku. I wtedy miała zapaść decyzja, co z tym fantem robić dalej: czy wprowadzać jako standardową usługę, czy może jeszcze z tym warto poczekać. Teraz wiadomo, że eksperyment z elektronicznym paragonem powiódł się i będzie kontynuowany co najmniej do połowy lutego przyszłego roku.

Przyspieszenie prac i nowi partnerzy

Wprowadzając e-paragon do swoich wszystkich 1300 stacji paliw na terenie całego kraju, PKN Orlen koncentruje się na testach, które chce jak najszybciej zakończyć. Tak, aby móc w tym czasie wypracować finalny model usługi. Przedstawiciele paliwowego giganta nie ukrywają, że prowadzone są także rozmowy z kolejnymi partnerami biznesowymi, którzy chcą się przyłączyć do procesu upowszechniania elektronicznego paragonu.

E-paragon to cyfrowy odpowiednik paragonu fiskalnego, powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. To z jednej strony wygoda, a z drugiej pałka na tych, którzy na cudze paragony biorą faktury VAT.

Usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić funkcję e-paragon. Paragony dotyczące płatności na stacjach PKN Orlen uczestniczących w programie, są rejestrowane i udostępniane użytkownikom w ramach ich konta bankowego.