REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Tak się sprzedaje spożywkę w internecie. Wzrost zainteresowania 715 proc.!

Sprzedawcy zgłębiali w ostatnich miesiącach wiele kwestii związanych z trendami sprzedażowymi w internecie, aby lepiej dotrzeć do konsumentów, zwłaszcza w czasach zarazy. ExpertSender dostarcza kolejnych bardzo ciekawych danych na temat boomu na e-commerce w dobie koronawirusa.

22.07.2020
18:02
erli.pl allegro.pl
REKLAMA

Koronawirus zmienił konsumenta i widać to na każdym kroku. O 11 proc. wzrosła liczba osób robiących zakupy online i obecnie 7 na 10 Polaków deklaruje, że zaopatruje się w Internecie. Z analiz ExpertSender wynika, że największy wzrost zainteresowania wśród kupujących i to aż o 715 proc., zaliczyły sklepy spożywcze.

REKLAMA

Sprzedawcy online chcąc przyciągnąć większą liczbę klientów, skupili się na e-mail marketingu, personalizacji wiadomości i programach lojalnościowych. Wzrosty zainteresowań tymi tematami wyniosły: 377 proc., 157 proc. i 77 proc.

 class="wp-image-1206140"
Źródło: Materiały prasowe ExpertSender

Zakupy w sieci? A kto ich nie robi?

W 2019 roku 62 proc. osób deklarowało, że kupuje w Internecie, natomiast obecnie jest to 73 proc.

Z analizy wynika, że obecnie 73 proc. deklaruje, że robiło zakupy w internecie, podczas gdy rok temu było to 62 proc. Ogólne zainteresowanie sprzedażą i kupowaniem online było w marcu większe o 50 proc., zaś w kwietniu aż o 111 proc. w porównaniu do stycznia bieżącego roku.

Klienci coraz chętniej robią zakupy online, a w czasie pandemii sklepy offline straciły na popularności. To sprawia, że transformacja technologiczna handlu przyspieszyła do maksimum, a nowe e-sklepy pojawiają się na rynku z zawrotną prędkością. Część osób już teraz obawia się, że nie nadąży za klientami. To ma także ogromny wpływ na kanały komunikacji, które wykorzystują marki

– tłumaczy Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Popularność zdobyła również automatyzacja e-commerce, która była wyszukiwana w sieci o 195 proc. częściej niż na początku 2020 r. To rozwiązanie ułatwia i przyśpiesza pracę przy dużej liczbie zamówień i zapytań od klientów, co w okresie lockdownu stało się codziennością dla wielu firm.

Ciekawą formą automatyzacji w e-commerce jest też zastosowanie chatbotów. Te mogą zarówno wspierać sprzedaż, jak i obsługiwać klienta, dlatego są dużym odciążeniem dla pracowników tej branży. Wpływają też na poziom satysfakcji kupujących w Internecie. W ostatnim czasie to rozwiązanie również zyskało na popularności. Wzrost liczby wypowiedzi internautów na ten temat porównując kwiecień do stycznia tego roku wynosi 44 proc

– informuje Ewa Stachowiak, Head of Marketing w SentiOne.
 class="wp-image-1206137"
Krzysztof Jarecki, szef ExpertSender

Trendy komunikacji i marketingu

Od wielu lat najczęściej stosowanym kanałem komunikacji jest e-mail.

I nadal pozostaje on jednym z najtańszych i jednocześnie najbardziej efektywnych narzędzi wspierających sprzedaż, a jego popularność rośnie.

Wbrew pozorom marki w czasie pandemii nie przestały wysyłać wiadomości do swoich klientów. Jednak zmieniło się trochę postrzeganie tej metody na zwiększenie sprzedaży. Obecnie firmy dążą do zwiększenia wartości koszyka i skalowania swojego biznesu, dlatego też w każdym elemencie swoich działań chcą osiągnąć jak najlepsze wyniki. Jeszcze bardziej szczegółowo analizują dane, za pomocą dedykowanych platform

– dodaje Jarecki.
REKLAMA

W ogromnym stopniu wykorzystuje się też personalizację wiadomości. Pozwala ona tak dostosować treść do preferencji klienta, żeby ten podejmował później decyzję o zakupie. Tematyka personalizacji wiadomości w czasie pandemii - porównując dane z marca z tymi ze stycznia - zaliczyła 2,5-krotny wzrost zainteresowania.

Pozytywny wydźwięk mają też wszelkie programy lojalnościowe, które zachęcają klientów do ponownych zakupów w sklepie. Przywiązują się do marki i w konsekwencji częściej robią zakupy. Klienci w czasie pandemii szukali oszczędności, co powodowało, że korzyści płynące ze zniżek, bonów itp. cieszyły się większym zainteresowaniem. Porównując popularność tych fraz widać 77 proc. wzrostu względem pierwszego miesiąca tego roku.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA