Polska za ciasna dla Blika. Teraz kodem zapłacisz w Netfliksie, Spotify’u, Uberze, FB…

Przed Blikiem szeroko otwierają się drzwi do międzynarodowej kariery. Wymyślona w Polsce usługa zostanie udostępniona globalnym platformom internetowym.

Blik obchodził niedawno piąte urodziny. Trudno wyobrazić sobie lepszy prezent niż zlikwidowanie barier utrudniających polskiej usłudze globalną ekspansję.

To ostatnie stanie się możliwe dzięki holenderskiemu fintechowi Ayden – platformie, która zajmuje się przetwarzaniem płatności u największych internetowych graczy na rynku.

Gdzie zapłacimy Blikiem?

W portfolio Ayden znajdziemy takie marki jak Uber, Spotify, Netflix, Facebook, Booking.com, eBay czy LinkedIn. Wszystkie te podmioty będą mogły teraz oferować klientom płatność za pomocą Blika, bezpośrednio na swoich stronach, bez przekierowań na strony dostawców płatności. I o ile w przypadku serwisów opierających się na subskrypcji dzieło Polskiego Standardu Płatności furory raczej nie zrobi, to pojawienie się charakterystycznego biało-czarnego logo na stronie stron sklepów czy serwisów do rezerwowania noclegów byłoby bardzo miłym akcentem.

Bizblog.pl poleca

Monika Król, Wiceprezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności poinformowała, że integracja techniczna Blika z Ayden zakończy się w marcu tego roku.

Następnie klienci Adyen będą mogli wdrożyć BLIKA na swoich platformach

– wyjaśnia.

Blik na polskim rynku

Rok 2020 wydaje się dla Blika optymalnym momentem, by w końcu wypłynąć na szerokie wody. Polska zaczęła się dla niego robić po prostu zbyt ciasna. Nad Wisłą dostęp do Blika za pomocą aplikacji bankowych ma już 90 proc. klientów instytucji finansowych. W ubiegłym roku użytkownicy Blika dokonali łącznie 217 mln transakcji. 75 proc. z nich dotyczyło zakupów przez internet.

Żeby zobrazować tempo rozwoju tej usługi podajmy jeszcze jedną liczbę – 353 mln. To łączna liczba transakcji z ostatnich 5 lat. Oznacza to, że 2019 r. odpowiadał za ponad 60 proc. wszystkich operacji przeprowadzonych przez użytkowników od momentu jej powstania.

W ekspansji pomóc ma również Blikowi świeżo nawiązana współpraca z Mastercard. PSP sprzedał licencję na wykorzystywanie swojej technologii do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Uruchomienie systemu w ZEA planowane jest na ten rok.