REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Poczta Polska snuje mocarstwowe plany. Czy listonosze zgotują nam teraz awizowy armagedon?

Poczta naprawdę chce napsuć krwi InPostowi i nawet znalazła sposób, jak w szybkim tempie rozbudować sieć maszyn do odbierania przesyłek i sprawić, żeby Polacy chętniej je odwiedzali niż konkurencję. Obawiam się jednak, że nawet jakby pocztowcy w szybkim tempie nastawiali więcej automatów niż InPost, nic nie wskórają bez poprawienia jakości usług.

18.11.2021
18:35
Poczta Polska snuje mocarstwowe plany. Czy listonosze zgotują nam teraz awizowy armagedon?
REKLAMA

Poczta Polska zacieśnia współpracę z Biedronką, kopiując przy tym patent InPostu z Wielkiej Brytanii, gdzie operator Paczkomatów dogadał się z Tesco. W Polsce pocztowcy uprzedzili Rafała Brzoskę i właśnie podpisali umowę z Biedronką. Sprytnie, prawda?

REKLAMA

Mówisz Paczkomaty, myślisz InPost. A mówiąc Poczta Polska, myślisz… awizo zamiast paczki. Pamiętacie niefortunną wpadkę sprzed kilku miesięcy, gdy kurier w automacie paczkowym zamiast przesyłki zostawił druczek uprawniający do jej odbioru na poczcie?

Na dodatek te cholerne awiza ciągle Poczcie giną albo trafiają w dziwne miejsca, drwiąc sobie pojmowania czasu i przestrzeni typowego dla przeciętnego Polaka – o czym pisała jakiś czas temu Agata.

No właśnie. Co musiałaby zrobić Poczta Polska, żeby Polacy przestali śmiać się z jej planów podbicia rynku kurierskiego? Na przykład znaleźć partnera takiego jak Biedronka, która ma kilka tysięcy punktów, umożliwiających ustawienie w ich sąsiedztwie maszyn do odbierania paczek.

Poczta Polska idzie na zwarcie z InPostem

Biedronka i Poczta Polska poinformowały w poniedziałek, że do do połowy przyszłego roku w sąsiedztwie dyskontów stanie co najmniej 750 maszyn do odbierania paczek z planowanych 2000.

No i to jest konkret, bo jeśli ta zapowiedź zostanie zrealizowana i po drodze ktoś czegoś nie zepsuje, to za rok, półtora może się okazać, że Poczta Polska oferuje odbiór już w ponad 3 tys. maszyn. Co prawda to wciąż pięć razy mniej niż ma w tej chwili InPost, ale na tyle dużo, by kolejnych w kolejnych latach gonić lidera i zastawiać Polskę kolejnymi tysiącami swoich maszyn.

Z informacji przesłanej do Bizblog.pl dowiadujemy się, że:

Strategiczna współpraca pomiędzy siecią Biedronka oraz Pocztą Polską umożliwi ponad 4 milionom klientów dziennie wygodne nadawanie i odbieranie paczek z automatów podczas dokonywania codziennych zakupów.

Pierwsze Pocztex Automaty, bo tak się będą nazywały maszyny, na parkingach przy Biedronkach pojawią się w pierwszym kwartale 2022 r.

Maszyny będą dawały możliwość wygodnego nadawania i odbierania paczek, wyposażone będą w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy, który umożliwi dokonywanie płatności kartą i Blikiem. Dla niedowidzących i niewidomych przewidziano dodatkowe ułatwienia dostępu poprzez wyposażenie automatów Pocztex w specjalną klawiaturę ze znakami alfabetu Braille'a oraz obsługą głosową.

Wraz z rozszerzeniem współpracy planowane jest także uruchomienie aplikacji mobilnej pozwalającej na nadawanie, śledzenie oraz odbiór paczek w Automatach Pocztex zlokalizowanych przy sklepach Biedronka – zapewnia Poczta.

Jak będą wyglądały Automaty Poczteksu?

Pocztex Automaty montowane będą w dwóch wielkościach z 60 i 80 skrytkami oraz w czterech kolorach: ecru, popielatym, czerwonym i zielonym. Ma to pozwolić swobodne dopasowanie kolorystki do lokalizacji i otoczenia. Nie koniec na tym, bo Poczta Polska przewiduje możliwość dostosowania kolorów, tak by uwzględnić specyfikę konkretnego miejsca na przykład otaczających maszyny zabytków.

Rozwijamy sieć własnych automatów paczkowych, bo chcemy być jeszcze bardziej konkurencyjni zarówno dla odbiorców indywidualnych, jak i naszych partnerów biznesowych, zapewniając im oczekiwaną najwyższą jakość realizowanych usług – przekonuje Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Z kolei Biedronka liczy, że dzięki automatom Poczteksu do jej sklepów trafi więcej klientów.

REKLAMA

Dzięki rozszerzeniu dotychczasowej współpracy z Pocztą Polską nasi klienci będą mogli w trakcie codziennych zakupów odbierać i nadawać paczki, wykorzystując wygodne i nowoczesne urządzenia – cieszy się Przemysław Jurowicz, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami w sieci Biedronka.

Zobaczymy, co z tego mariażu wyniknie. Jeśli kurierzy w maszynach zostawiać będą awiza, to Poczcie nawet 20 tysięcy maszyn nie pomoże, a zastawione bezużytecznymi automatami parkingi raczej odbiorą Biedronce klientów niż przysporzą nowych.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA