Auchan wprowadza ciche godziny dla klientów z autyzmem

Częstochowa, Wrocław a teraz Gdańsk i w przyszłości reszta Trójmiasta – akcja zapoczątkowana w ubiegłym roku przez jedną z placówek Auchan rozlewa się stopniowo po całej Polsce. Sieć stara się ułatwić klientom ze spektrum autyzmu robienie zakupów w swoich oddziałach – informuje Gazeta Wyborcza.

Wtorek godz. 15.00. W sklepowych głośnikach milknie muzyka, światła zostają przyciemnione, telewizory są wyłączane, a osoby z autyzmem dostają do swojej dyspozycji dedykowaną kasę. Tak tydzień w tydzień będzie wyglądać organizacja części sklepów Auchan.

Godziny ciszy w gdańskim sklepie przy ul. Kołobrzeskiej zaczną się od 28 maja. Potrwają do 17.

Wszystko przez to, że robienie zakupów w gwarnych i głośnych marketach to dla autystyków droga przez mękę. Część z nich przejawia nadwrażliwość na hałas i ostre światło.

Auchan to pierwsza sieć w Polsce, która postanowiła pójść im na rękę, ale na rynku już wcześniej mogła czerpać z innych przykładów. Identyczną politykę chwilę wcześniej wprowadziła także Galeria Katowicka. Za granicą już swoje sklepy zaczął wyciszać Lidl (Irlandia i Irlandia Północna) oraz Carrefour (w Hiszpanii).

Prezes banku BNP Baribas Przemysław Gdański opowiadał niedawno, że czasy, w których polscy klienci patrzyli wyłącznie na niskie ceny odchodzą w przeszłość. Dla klientów zaczynają liczyć się wartości, które wyznaje firma. Jego słowa odnosiły się wprawdzie do sektora bankowego, być może rzeczywiście jesteśmy obserwatorami małego przełomu. W ostatnim czasie wzrost płac wręcz galopuje, a średnia pensja jest najwyższa w historii.

Jak widać, markety też zaczynają dostrzegać, że bitwa na ceny nie jest jedynym sposobem na przyciągnięcie klienta do sklepu.

Niektóre, jak Lidl, eksponują więc wagę korzystania z produktów od polskich dostawców, inne, jak Auchan, otwierają się na osoby z zaburzeniami. I nawet jeżeli jest w tym dużo czystego PR-u, to ciężko tego nie docenić.