Allegro wprowadza konto rodzinne. Można podzielić się darmowymi dostawami z dziewięcioma osobami

Korzystasz z pakietu Smart innego członka swojej rodziny, ale to, co kupujesz, zachowujesz tylko do swojej wiadomości. Tak w dużym uproszczeniu działa Allegro Family, czyli nowa usługa serwisu e-commerce, pozwalająca podzielić się swoimi przywilejami z innymi członkami rodziny. Konto rodzinne może współdzielić nawet dziesięć osób.

„Każdy członek grupy zachowuje własne konto, jednocześnie zyskując korzyści, takie jak darmowe dostawy i zwroty w ramach Allegro Smart! bez dodatkowych opłat” – mówi Piotr Sekulski, szef działu technologii w Allegro.

Bizblog.pl poleca

Założenie konta rodzinnego nie powinno stanowić żadnej trudności. Organizator, czyli dotychczasowy użytkownik Allegro, może wysłać innym osobom zaproszenie do grupy, nawet jeśli nie mają konta w Allegro. W takim przypadku muszą zarejestrować się, a ich konto zostanie automatycznie dodane do grupy rodzinnej.

Po co to wszystko? Organizator grupy rodzinnej może podzielić się swoimi korzyściami, czyli głównie darmowymi dostawami w ramach usługi „Allegro Smart!”, jeśli ma wykupiony taki pakiet. Grupa rodzinna może liczyć maksymalnie 10 osób. Allegro zastrzega, że nie muszą to być osoby mieszkające pod jednym adresem.

Co ważne, do Allegro Family może dołączyć każda osoba ze zwykłym kontem lub kontem Junior na Allegro, ale organizatorem grupy rodzinnej może być tylko osoba pełnoletnia. Organizator Allegro Family widzi tylko zakupy, które zrobił na prośbę członków grupy. Może takie zakupy zrobić w ofertach z opcją „kup teraz”, ale w ogłoszeniach i licytacjach – już nie.

Allegro: chodzi o odpowiedzialność

Dość niejasne jest jednak to, kto może należeć do grupy rodzinnej i czy na pewno jest to usługa ograniczona do rodzin. Allegro pisze, że można do niej zaprosić dziewięć „bliskich” osób bez precyzowania, na czym ta bliskość ma polegać. Firma uspokaja, że nie ma wymogu mieszkania pod wspólnym dachem, ale sprawdzanie tego byłoby dla niej raczej niezręczne.

„Takie rozwiązanie jeszcze bardziej ułatwi zakupy na Allegro, zwłaszcza osobom mniej zaawansowanym technologicznie lub dzieciom, które coraz częściej chcą dokonywać zakupów przez Internet” – mówi Piotr Sekulski. „Chcemy pomóc im stawiać pierwsze kroki w zakupach online w sposób odpowiedzialny” – zapewnia.

Allegro podkreśla, że w nowej usłudze nie chodzi tylko o korzyści, ale także o prywatność kont poszczególnych członków rodziny. Funkcje, takie jak indywidualna historia zamówień, ostatnio oglądane produkty i preferencje zakupowe, nie będą udostępniane pozostałym użytkownikom. Wyjątkiem jest opcja „Poproś o zakup”.

„Oznacza to, że rekomendacje Allegro będą jeszcze lepiej dopasowane do oczekiwań użytkowników. Z jednej strony mogą oni wysyłać prośby o zakup do organizatora grupy, a drugiej strony mogą sami dokonywać zakupów i w dodatku nie muszą obawiać się, że bliscy zobaczą np. zamawiany dla nich prezent” – tłumaczy serwis e-commerce.  

Tylko z rejestracją

Allegro obiecuje, że usługa kont rodzinnych będzie stale rozwijana, a „w najbliższych miesiącach” pojawią się kolejne funkcje.

Zmian w funkcjonowaniu Allegro w ostatnich miesiącach faktycznie nie brakuje. Przypomnijmy, że w kwietniu zlikwidowano możliwość robienia zakupów na Allegro bez rejestracji, co wprowadzono w 2010 roku. Wprowadzono wówczas także wspomniane konto Junior dla osób od 13. roku życia, które funkcjonuje do dziś.