Allegro podwyższa opłaty

Jeżeli myśleliście, że sierpniowa podwyżka Allegro stawek na zabawki i akcesoria samochodowe była ostatnią, to czas na zimny prysznic. Najpopularniejszy serwis e-commerce w kraju od 4 września wprowadza wyższe opłaty też w innych kategoriach.

Allegro rzuca kolejną sieć na sprzedających. Kilka miesięcy temu w górę poszły stawki, jeżeli chodzi o meble i ubrania. W sierpniu z kolei miny mocno zrzedły tym, którzy na Allegro szukają kupców zabawek i akcesoriów samochodowych. Teraz przyszedł czas na tych, którzy w tym serwisie chcą sprzedać przedmioty wyposażenia domu, sprzęt fitness i zegarki.

Sprawdź nowe stawki

Nowe ceny mają zacząć obowiązywać 4 września. Zmiany w poszczególnych kategoriach wyglądają następująco:

• w kategorii Dom i Ogród > Wyposażenie (z wyjątkiem podkategorii: Dywany, Dywaniki, Przybory Kuchenne, Zastawa stołowa) zmienia się wysokość prowizji od sprzedaży z 11 proc. na 12 proc.;

• w kategorii Biżuteria i zegarki > Zegarki zmiana wartości prowizji od sprzedaży z 8 proc na: 10 proc. dla przedmiotów, których wartość wynosi do 200 zł i 20 zł + 8 proc. od nadwyżki ponad 200 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy;

• w kategorii Sport i Turystyka > Siłownia i fitness (z wyjątkiem podkategorii Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki) zmiana wartości prowizji od sprzedaży z 8 proc. na 10 proc. dla przedmiotów, których wartość wynosi do 150 zł i 15 zł + 8 proc. od nadwyżki ponad 150 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy;

• w podkategoriach: Dziecko > Pokój dziecięcy > Materace, Meble, Łóżka i kojce oraz Biuro i reklama > Meble Biurowe stawka będzie wynosić 10 proc., ale nie więcej, niż 100 zł. Obecna stawka w kategorii Meble to 10 proc. bez maksymalnej kwoty prowizji, a w pozostałych kategoriach – 9 proc.

Zmiany w Allegro Smart

Największy w Polsce serwis aukcyjny informuje również o modyfikacjach w programie Allegro Smart. Jeżeli sprzedawca będzie chciał w nim uczestniczyć, musi spełnić podstawowy warunek. Chodzi o przekazanie adresów mailowych klientów w poprawnej wersji firmie InPost.

Jest jeszcze inna nowość. Teraz to Allegro, a już nie InPost ma pobierać opłaty dodatkowe. 

Obowiązek szybkiej odpowiedzi

Allegro stawia na łatwy sposób komunikacji między kupującymi a sprzedającymi. Stąd serwis będzie oczekiwać od sprzedających, aby odpowiadali na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godzin od otrzymania (z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy). Mają też udostępniać kupującym numery do śledzenia przesyłek w terminie wskazanym przez nich w ofertach.

Dodana ma też być informacje o panelu jakość sprzedaży. To narzędzie, w którym sprzedający może monitorować swoją jakość w ramach 6 poziomów. Najniższy poziom to “Neutralny”, a najwyższy – “Super”.

Konto bardziej spersonalizowane

Przy okazji zmian, które wchodzą w życie 4 września, serwis Allegro poinformował o pracach nad personalizacją kont klientów. Ma w tym pomóc chociażby możliwość dodania awatara (zdjęcia) przy pomocy aplikacji mobilnej Allegro.

Przy okazji logowania się za pomocą Facebooka lub Google — zdjęcie stamtąd automatycznie będzie przypisane do danego konta na Allegro. Będzie ono widoczne np. na czacie w Allegro Lokalnie.