To była kwestia czasu. Na SEMA przygotowano nową Toyotę Suprę z manualem
Wiadomości 05.11.2019Nowa Toyota Supra nadal budzi skrajne uczucia. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt, że można ją mieć tylko z automatyczną skrzynią biegów. Ale nie takie kwestie się przerabiało…
Choć w Stanach Zjednoczonych manualne skrzynie biegów od dziesiątek lat nie są jakoś nadzwyczaj popularne (ba – ostatnio nawet samochody elektryczne zaczęły się sprzedawać lepiej niż auta spalinowe z
Przyszła pora na zmianę marki. Wybór padł na nową Toyotę GR Suprę.
See you at SEMA!!#ManualA90SupraEuropean Auto Group
Opublikowany przez Merrick Harding Niedziela, 3 listopada 2019
Aktualna generacja sportowej Toyoty jest bardzo blisko spokrewniona z nowym BMW Z4. Mamy tu więc nie tylko wnętrze w dużej mierze
Tak powstała pierwsza na świecie nowa Supra z
Sama skrzynia pochodzi od BMW – EAG nie konstruuje przekładni od zera. Oczywiście modyfikacja nie należała do kategorii
Pod względem mechanicznym Toyota jest jednak ukończona i sprawna, działają też wszystkie tryby jazdy przewidziane przez fabrykę. Jak mówi Art Bartosik, właściciel zakładu,
IT WORKS!!#ManualA90Supra
Opublikowany przez European Auto Group Piątek, 1 listopada 2019
Docelowo zakład z Teksasu planuje też umieszczenie w Suprze niestandardowego drążka zmiany biegów, z odchylaną klapką na górze – pod nią ma się znaleźć przycisk do włączania trybu Sport.
Każdy chętny może sobie taką konwersję zamówić.
Firma z San Antonio ocenia, że całkowity koszt modyfikacji wyniesie 12 tys. dol., co daje jakieś 46 tys. zł. Plus koszt auta oczywiście – w Polsce GR Supra kosztuje co najmniej 315 900 zł, ale to raczej słaby pomysł, żeby auto kupić tu, wysyłać do Stanów i znowu ściągać. Zwłaszcza że w Stanach takie auto kosztuje 49 990 dol. (191,5 tys. zł). Nawet doliczając wszelkie dodatkowe opłaty, podatki i transport z USA do Polski, prawdopodobnie byłby to więc lepszy interes.
A jaki w tym wszystkim jest sens?
Żaden, to oczywiste. Nawet fani skrzyń manualnych (a ja się do nich zaliczam) muszą przyznać, że sportowe samochody z porządnymi skrzyniami automatycznymi są dziś najzwyczajniej w świecie szybsze od identycznych aut z