Jest gra, w której można pobić Teslę. Było trudno, ale wygrałem
Wiadomości / Ciekawostki 16.04.2020Autopilot w Tesli to przydatny system, jeśli jest się świadomym jego ograniczeń. Pora sprawdzić, czy jesteśmy na drodze bardziej przydatni od Autopilota i potrafimy zareagować szybciej niż on.
Ach, jak wspaniale bawiłem się jeżdżąc Teslą Cybertruck w pobliżu skupu złomu. Parkowałem nią na chodniku, jeździłem pod prąd, a nawet kilka razy się przestraszyłem nie mogąc ogarnąć jednocześnie rzeczywistej drogi i tej na ekranie smartfona.
To były piękne chwile. Aż wrzucę tu jeden screen, by i wam zakręciła się łezka w oczodole.
Teraz stoją przede mną nowe wyzwania, bo firma Select Car Leasing przygotowała grę z dodatkowym smaczkiem. Można pobić Teslę, wystarczy tylko ruszyć palcem.
I wyprzedzić Teslę
W symulacji poruszania się Cybertruckiem w rzeczywistych warunkach nie można było nic wygrać, a w tej grze chodzi wyłącznie o wygraną. Należy pobić Teslę w czasie reakcji na leżącą na drodze przeszkodę. Precyzyjnie rzecz ujmując, to trzeba pobić jej system awaryjnego hamowania.
Gra nie ma przesadnie trudnego sterowania, naprawdę wystarczy tylko ruszyć palcem trafiając w klawisz myszy. Niestety trzeba zrobić to tuż po zauważeniu leżącego na drodze drzewa, a to już takie proste nie jest.
Oto komentarze, jakie pojawiły się u nas w redakcji po zetknięciu z tą grą:
- nie pobiłem Tesli, spóźniłem się o 24 ms,
- ja się spóźniłem o 112 ms, co daje różnicę w drodze hamowania jakieś 2 m, jeśli dobrze liczę,
- ale głupie, przecież tam wcale nie trzeba hamować, można ominąć,
- za trzecim razem miałem 8 milisekund różnicy, wciągające.
Moim zdaniem, tak średnio wciągające. Jak już udało mi się pobić Teslę, to straciłem zainteresowanie, ale trzeba przyznać, że nie było łatwo.
Cel – Tesla Autopilot
Całość oprócz wartości reklamowej dla twórców, ma zapewne pokazywać, jak doskonałe są systemy asystujące kierowcy w Tesli. Nie wiem, czy sposób jest najlepszy, bo żadne systemy Tesli nie biorą w tej grze udziału. Nie wiadomo też, czy czas reakcji komputera jest zbieżny z czasem, w jakim potrafi zareagować prawdziwa Tesla. Twórcy podobno przeanalizowali 10 filmów z reakcjami Tesli na zagrożenie na drodze, klatka po klatce i na tej podstawie przyjęli czas reakcji w grze.
Nasze badania wykazały, że średni czas reakcji awaryjnego hamowania Autopilota Tesli w tych filmach, wynosił 0,3 sekundy, czyli szybciej niż potrzeba Usainowi Boltowi by przebiec 11 m, a spadochroniarzowi by spaść 40 m i wskaźnikowi by się zaświecić.
Pozostaje im wierzyć, choć działanie systemu jest zależne od warunków atmosferycznych.
Co mówi instrukcja obsługi?
Instrukcja obsługi Tesli, nie gry.
Automatic Emergency Braking – zgodnie z instrukcją obsługi Tesli Model 3, nie jest zaprojektowane by zapobiegać wszelkim kolizjom. W niektórych sytuacjach może zminimalizować wpływ zderzenia czołowego, przez próbę zmniejszenia prędkości jazdy. Wyłączne poleganie na automatycznym hamowaniu awaryjnym może spowodować poważne obrażenia i śmierć.