Wiadomości

Polskie autobusy elektryczne podbijają Europę. Solaris ma coraz więcej zamówień

Wiadomości 19.12.2018 25 interakcji
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 19.12.2018

Polskie autobusy elektryczne podbijają Europę. Solaris ma coraz więcej zamówień

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz19.12.2018
25 interakcji Dołącz do dyskusji

Solaris na rynku autobusów elektrycznych radzi sobie coraz lepiej. Do miast, po których poruszają się polskie autobusy, dołączyły ostatnio Monachium i Frankfurt nad Menem. 

Po wygranych przetargach na dostawę autobusów elektrycznych do Berlina i Hamburga, Solaris podpisał umowę na wyprodukowanie trzech pojazdów Solaris Urbino 12 electric dla przewoźnika z Monachium.

To pierwsze napędzane energią elektryczną autobusy zakupione przez prywatną firmę autobusową w Niemczech. Ettenhuber GmbH jest również pierwszym przewoźnikiem, który zakupił pojazdy Solaris Urbino 12 w ich najnowszej odsłonie.

Solaris Urbino 12 electric prezentuje się nadzwyczaj nowocześnie.

Nic dziwnego, w końcu jest to model wyróżniony tytułem „Bus of the Year 2017”.

Polski autobus elektryczny wyposażony jest w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh. Ich ładowanie odbywa się przez podłączenie do tzw. szybkiej ładowarki. Ładowarkę będzie można podłączyć zarówno do gniazda zamontowanego nad pierwszym, prawym nadkolem oraz – na specjalne życzenie niemieckiego przewoźnika – również po prawej stronie z tyłu pojazdu.

Napęd autobusów zapewniony będzie dzięki osi elektrycznej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.

Polskie autobusy elektryczne Solaris
Tak Solaris Urbino 12 electric prezentuje się w środku.

Autobusy dla monachijskiego przewoźnika będą miały nowy design, w tym m.in. zaokrągloną szybę przednią oraz nowy system oświetlenia przedniego bazujący w 100% na technologii LED. Zamiast dotychczasowych 5 reflektorów, wszystkie światła (drogowe, mijania przeciwmgielne, kierunkowskazy i  pozycyjne) zastąpione zostaną 3 reflektorami o zmiennej sile świecenia.

Wewnątrz każdego autobusu znajdą się 33 siedzenia, z czego 12 dostępnych będzie z niskiej podłogi. Maksymalnie pojazdy pomieszczą 71 pasażerów. Będzie w nich także klimatyzacja, sytem informacji pasażerskiej oraz gniazda USB i WiFi.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów, w pojazdach zamontowany będzie system prewencji kolizyjnej – Mobileye – który ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi m.in. o nieplanowanym i niekontrolowanym zjechaniu z pasa ruchu.

Nie tylko Monachium.

W tym miesiącu oficjalne kursy we Frankfurcie nad Menem rozpoczęło pięć autobusów elektrycznych marki Solaris Urbino 12 electric. Wożą one pasażerów w centrum miasta na specjalnie utworzonej „bezemisyjnej linii” łączącej dwa kampusy uniwersyteckie.

Solaris jest liderem niemieckiego rynku pod względem sprzedanych tam pojazdów elektrycznych, gdzie jeździ już prawie 70 autobusów. To niemal 20% całego rynku autobusów elektrycznych w Niemczech.

Firma Solaris Bus & Coach S.A. jest jednym z europejskich liderów w obszarze e-mobility. W zaledwie siedem lat od premiery swojego pierwszego autobusu elektrycznego firma dostarczyła lub zebrała zamówienia na prawie 400 pojazdów od klientów w szesnastu państwach.

Wygląda na to, że przynajmniej w zakresie autobusów elektrycznych mamy się czym pochwalić na międzynarodowym rynku.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać