Wiadomości

FSO wydało oświadczenie w sprawie benzyny E10. Jego treść jest zaskakująca

Wiadomości 17.01.2024 62 interakcje

FSO wydało oświadczenie w sprawie benzyny E10. Jego treść jest zaskakująca

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski17.01.2024
62 interakcje Dołącz do dyskusji

Mamy oświadczenie firmy FSO, dzięki czemu dowiesz się, czy Polonez i benzyna E10 to dobrana para. Mamy również informację o niektórych Daewoo. 

Benzyna E10 to świeży temat, który wywołuje wiele emocji. Z racji zwiększonej zawartości biokomponentów paliwo tego typu nie sprawuje się zbyt dobrze w starszych silnikach, a najgorzej jest w przypadku aut gaźnikowych, ale i te nowsze mają swoje bolączki związane z nowym paliwem. Dodajmy do tego, że bioetanol zawarty w paliwie wchłania wodę, która może się później z niego wytrącić i uszkodzić silnik. A to tylko kilka przykładów grup, które mogą mieć problem z benzyną E10. Do dzisiaj spokojnie nie mogli spać właściciele pojazdów ozdobionych dumnym logiem FSO, lub takich, które były wytwarzane przez tę fabrykę, ale FSO oświadczenie w tej sprawie. Tak, w 2024 roku.

Więcej w temacie E10 napisaliśmy w:

fabrycznie nowy polonez
Zdjęcie z ogłoszenia, fot. IBRM Samar

Mamy oficjalny komunikat FSO w sprawie tego czy benzyna E10 i Polonez to dobrana para

Już teraz będziesz wiedział, czy tankować tańszą benzynę 95 z oznaczeniem E10, czy droższą E98 z oznaczeniem E5, ale z racji tego, że jeździsz klasykiem, to pewnie i tak wlewasz mu to co najlepsze na stacji paliw. Oto treść komunikatu FSO:

FSO Fiat 125p produkowany w latach 1973-1991 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
FSO (Daewoo-FSO) Polonez (w tym Polonez Truck) produkowany w latach 1978-2002 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Lanos produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1997-2008 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Matiz produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1998-2007 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
Daewoo-FSO (Daewoo) Nubira produkowana i montowana w systemie SKD w latach 1997-2002 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
Chevrolet Aveo produkowany w latach 2007-2011 – homologowany i sprzedawany przez GM DAT – nie posiadamy takiej informacji.
Daewoo Tico montowany w systemie SKD w latach 1996-2001 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
Daewoo Espero montowany w systemie SKD w latach 1996-1999 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
Daewoo Tacuma montowana w systemie SKD w latach 2000-2001 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
Daewoo Leganza montowana w systemie SKD w latach 1997-2000 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.

Jestem trochę zaskoczony, bo myślałem, że cokolwiek z wyrobów tej fabryki jest w stanie jeździć na nowym paliwie, ale okazuje się, że jednak nie. Dlatego jeżeli masz jednego z wymienionych wyżej klasyków, to nie oszczędzaj i lej najdroższą benzynę na stacji. Jednak klasyki to droga zabawa.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać