Wiadomości

Fabryka w Gliwicach będzie nadal produkować samochody. Zamiast Astry – duże dostawczaki

Wiadomości 09.05.2019 43 interakcje
Piotr Barycki
Piotr Barycki 09.05.2019

Fabryka w Gliwicach będzie nadal produkować samochody. Zamiast Astry – duże dostawczaki

Piotr Barycki
Piotr Barycki09.05.2019
43 interakcje Dołącz do dyskusji

Trwające od miesięcy zamieszanie dookoła polskiej fabryki Opla nareszcie dobiega końca. Fabryka Opla w Gliwicach będzie nadal funkcjonować – tyle tylko, że nie będzie tam już montowana Astra, a duże samochody dostawcze.

Wątpliwości co do przyszłości fabryki w Gliwicach pojawiły się właściwie od razu po tym, gdy PSA przejęło Opla. Tym bardziej, że z długiej listy produkowanych tam modeli – w ramach redukcji gamy modelowej producenta – ostatecznie pozostał tylko jeden, czyli Astra, która traci na popularności. A i w jej przypadku spekulowano, że produkcja nowej generacji może zostać przeniesiona do Anglii lub Niemiec.

Szczęśliwie jednak PSA nie zamierza pozostawić gliwickiej fabryki bez zadań.

Fabryka Opla w Gliwicach będzie produkować duże samochody dostawcze. Start w 2021 r.

Czyli mniej więcej wtedy, kiedy na rynek powinna trafić kolejna odsłona modelu Astry. Zamiast polskiej Astrybędziemy więc mieć polskiego Boxera, Jumpera i Ducato. Zapowiedziane dziś zmiany są bowiem związane z ograniczonymi mocami przerobowymi włoskiej fabryki PSA:

Zakład SevelSud (Joint Venture FCA/PSA zlokalizowane w Val di Sangro we Włoszech) na przestrzeni ostatnich trzech lat przekroczył moce produkcyjne dla dużych samochodów dostawczych: Peugeota Boxera, Citroëna Jumpera i Fiata Ducato.

Nie podano póki co jeszcze dokładnie, które z tych aut będą montowane w Gliwicach. Biorąc jednak pod uwagę, że są to w dużej mierze bliźniacze konstrukcje, nie ma to większego znaczenia dla samego zakładu.

Fabryka w Gliwicach ma przy tym zostać odpowiednio przygotowana i zmodernizowana przed wejściem w życie nowego planu. Pozwoli to podnieść wydajność zakładu, który docelowo ma produkować do 100 000 dużych samochodów osobowych rocznie. Nie podano przy tym wysokości nakładów, jakie pochłonie modernizacja.

Ducato przez lata było najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym w Polsce. W ostatnim czasie przegonił je Renault Master, ale kiedy będziemy mieli „polskie Ducato”, jest duża szansa że Fiat wróci na szczyt.

* Aktualizacja: przedstawiciel marki Opel skontaktował się z nami, żeby zapewnić, że póki co nie ma żadnych planów związanych z przeniesieniem produkcji Opla Astry do innych fabryk. Opel Astra będzie nadal produkowany w zakładzie w Gliwicach, co najmniej do końca kariery rynkowej obecnej generacji. Decyzji dotyczących kolejnych generacji jest nie podjęto.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie